Hlavní obsah

Suzuki plánuje pět elektromobilů pro Evropu do roku 2030, včetně modelu Jimny

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Během let 2024-2030 přijde na evropské trhy pět elektrických nebo alespoň elektrifikovaných modelů značky Suzuki. Má k nim patřit i elektrická verze offroadu Jimny.

Foto: Suzuki

Suzuki Jimny (ilustrační foto)

Článek

Automobilka Suzuki teprve nedávno odhalila koncept svého prvního elektromobilu, nazvaný eVX, a už přichází s dalším ambiciózním plánem na elektrifikaci. Tvoří ho strategie uvádění nových modelů na trh do roku 2030.

Pro evropské fanoušky malých offroadů strategie nese skvělou zprávu - model Jimny má přijít do Evropy v elektrické podobě. Bude jedním z pěti nových elektrických nebo hybridních modelů, které do roku 2030 přijdou na evropské trhy.

Suzuki ve svém plánu uvádí, že chce mít portfolio rozdělené tak, aby čtyři pětiny tvořily elektromobily a zbylou pětinu hybridy. Zdali tedy můžeme čekat např. i hybridní jimny, je zatím otázkou.

Suzuki Jimny dostalo pětidveřovou verzi

AutoMoto

První elektrické suzuki má přijít do Evropy už v roce 2024, ovšem elektrické jimny jím nejspíš nebude. Automobilka tu chce expandovat v segmentu B, tedy malých městských aut, a na poli SUV.

Japonsko a Indie dostanou do roku 2030 po šesti nových modelech. Elektromobilů však nemají být 4/5, nýbrž jen 20 % v Japonsku a 15 % v Indii.

Elektrifikace čeká i motorky

První motocykl s bateriovým elektrickým pohonem má od Suzuki přijít v roce 2024 a má být ve třídě denně používaných strojů. Do roku 2030 má přijít osm nových takových motorek, z čehož mají 25 % tvořit elektromotorky.

U velkých strojů pro zábavu přemýšlí Suzuki spíš nad alternativními, uhlíkově neutrálními palivy. Taková se již vyrábějí v podobě syntetických paliv; masivně do nich investuje zejména Porsche.

Právě dekarbonizace, resp. v konečném důsledku uhlíková neutralita, je cílem, ke kterému má automobilku Suzuki představená strategie přiblížit. V Japonsku a Evropě chce být automobilka uhlíkově neutrální do roku 2050, v Indii o 20 let později.

Výroba syntetického paliva konečně začala. Porsche zprovoznilo závod v Chile

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám