Hlavní obsah

Sportovní Hyundai i30 N se má vrátit, včetně spalovacího motoru

Automobilka Hyundai se údajně připravuje vzkřísit svůj velmi populární ostrý hatchback i30 N, jehož spalovací motor by mohl doplnit hybridní systém. Model může zaplnit uvolněné místo na trhu.

Foto: Hyundai

Hyundai i30 N

Článek

Ostré hatchbacky byly dlouhé roky specialitou evropského automobilového trhu, v posledních letech ale s důrazem automobilek na elektrifikaci a snižování flotilových emisí z trhu mizí. Ostatně jen během letošního roku se Evropa rozloučí s prodejem modelů Ford Focus ST a Honda Civic Type R. Možná nás ale brzy čeká jeden velkolepý návrat.

Foto: Hyundai

Vedle klasického provedení hatchback byl model Hyundai i30 N dostupný i jako fastback.

Podle informací britského webu Autocar, které přinesl dobře informovaný zdroj, totiž automobilka Hyundai začala pracovat na návratu ostrého modelu i30N, jenž by měl být stále osazen spalovacím motorem. Je však možné, že bude doplněn o hybridní systém.

Jihokorejská automobilka přitom uvedla i30 N již v roce 2017 jako první model sportovní řady N. Vůz vycházející ze třetí generace modelu i30 dostal vyztužené šasi, upravený podvozek a výkonný 2litrový přeplňovaný motor. Hned na první pokus se přitom automobilce povedl stroj, který mohl měřit síly i s kultovním Volkswagenem Golf GTI.

Podobně jako později uvedený menší ostrý hatchback i20 N však byl i model i30 N vyřazen z nabídky v průběhu roku 2024, kdy se automobilka rozhodla zaměřit se sportovními vozy řady N na evropském trhu na elektromobilitu. Dnes tak nabízí čistě elektrický model Ioniq 5 N a brzy nabídku doplní Ioniq 6 N.

Zástupci automobilky přitom měli již v minulosti pro Autocar uvést, že sportovní řada N nebude obsahovat jen bateriové elektromobily. Návrat spalovacího motoru se tak skutečně zdá možný, obzvlášť při současné vyhlídce na možný posun zákazu prodeje nových aut se spalovacími motory v zemích EU.

Pod kapotou by se mohl objevit jak modernizovaný původní dvoulitr, tak i zcela nový motor, vycházející například z aktuálně používané patnáctistovky. Automobilka přitom v současnosti zřejmě pracuje na další modernizaci modelu i30, jak uvádí Autocar, která by mohla být uvedena v příštím roce. Ostrá verze by tak mohla následovat na přelomu let 2026 a 2027.

Tiskový mluvčí automobilky spekulace tradičně nekomentoval, připomněl však její starší slib: „Hyundai se zavázal představit do roku 2030 sedm nových modelů řady N, přičemž plány zahrnují prozkoumání široké škály pohonných jednotek, jako jsou spalovací motory, hybridní a elektrická vozidla.“

Výběr článků

Načítám