Hlavní obsah

Pražští policisté mají novou zbraň proti davům, vodní stříkačku na tatrováckém podvozku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Policie zahájila obměnu stárnoucího vozového parku vodních stříkačů, které používá například pro rozhánění demonstrantů a davů. První z nových speciálů na tatrováckém podvozku bude sloužit u pražské Speciální pořádkové jednotky.

Foto: Policie ČR

Vůz měří i s radlicí přes osm metrů

Článek

Vedení Policie ČR se v uplynulých letech pustilo do výrazné obnovy vozového parku, která přinesla řadu nových a zajímavých strojů, včetně octaviíkodiaqů s předním rámem, označených i maskovaných BMW řady 5 a opomenout nelze ani zabavené Ferrari ve služebních barvách.

Nedávno ovšem došlo také k dlouho očekávané modernizaci stárnoucího vozového parku vodních stříkačů, jak informoval Týdeník Policie. K rozhánění davů na demonstracích a jiných akcích totiž dnes policisté používají speciálně upravené stroje Tatra 815 z osmdesátých let, které doplňoval modernější Mercedes-Benz Atego.

Používané stroje už ale byly značně zastaralé, takže nastal nejvyšší čas na jejich obměnu, kterou Policie ČR zahájila v Praze. Právě Speciální pořádková jednotka v hlavním městě totiž jako první obdržela první kus nového vodního stříkače na podvozku Tatra 815-7, přičemž se počítá s výrobou i dalších kusů, které budou útvarům napříč Českem dodány v příštích letech.

Policejní ferrari pojistku nepotřebuje, případné škody hradí daňový poplatník

Krimi

Nový policejní speciál měří (včetně přední radlice) přes osm metrů, je 2,5 metru široký a jeho provozní hmotnost je 15,6 tuny, nejvyšší povolená hmotnost je ovšem až 20 tun. Tatrovácký podvozek má obě nápravy hnané a natáčecí, takže umožňuje pohyb do strany (tzv. krabí chod) i poloměr otáčení solidních sedm metrů.

O pohon se stará vznětový motor o výkonu 280 kW, který je spojen s automatickou převodovkou Allison. Maximální povolená rychlost je 100 km/h.

Třímístná kabina je přetlaková, vybavená plně automatickou ventilací. Posádku tvoří řidič, operátor a velitel. Stroj je vybaven celkem třemi vodními tryskami s integrovanými kamerami (centrální na kabině, vpředu i vzadu) o výkonu 2000 litrů za minutu při osmi barech. Nádrž má objem 4000 litrů vody.

Kromě toho je speciální tatrovka vybavena komunikačním a záznamovým systémem, teleskopickými stožáry, LED osvětlením (výstražným, reflektorem i pátracím), požárním příslušenstvím, lanovým navijákem, hydraulickou mříží kabiny, nářadím, zdravotnickým materiálem i sonickým zvukovým zařízením L-RAD 450Xl, které se rovněž používá k rozhánění davů.

Tatra jako luxusní byt do terénu? Australský speciál se výprav do divočiny nebojí

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám