Hlavní obsah

Postaví Volkswagen elektrický offroad? Má mít rámovou konstrukci

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka Volkswagen vyvíjí elektrickou verzi rámové platformy, na níž stojí vůz Amarok spolu s Fordem Ranger. Jaké produkční auto a pro jaké trhy na ní vznikne, je však zatím ve hvězdách.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Volkswagen (ilustrační foto)

Článek

Automobilka Volkswagen před pár lety ukázala několik konceptů elektrických terénních aut, někdejší šéf značky Ralf Brandstätter však v roce 2020 uvedl, že se s nimi v blízké budoucnosti nepočítá pro výrobu. O tři roky později se však objevují zprávy, že by mohlo být vše jinak.

Britský web Autocar s odkazem na Carstena Intru, generálního ředitele divize užitkových vozidel u Volkswagenu, píše, že automobilka pracuje na integraci elektrického pohonného ústrojí do rámové platformy, kterou používá nová generace modelu Amarok. Volkswagen ji získal od Fordu, jehož model Ranger má stejné základy.

Intra nezašel do detailů, kam tento výzkum může vést, podle Britů by to ale mohl být offroad s uzavřenou karoserií. Detailů je málo, údajně však má na vývoji spolupracovat australská divize Fordu, která stojí i za modelem Ranger, a hovoří se i o tom, že kapacita baterie bude muset být nejméně 110 kWh, aby vůz dostál očekáváním zákazníků i po stránce tahání přívěsů.

Ford chystá vlastní platformu pro elektromobily, jen na techniku od VW se nespolehne

AutoMoto

Ford má s elektrifikací rámových platforem zkušenosti z modelu F-150 Lightning, který je prvním ryze elektrickým pick-upem této značky a prodává se v Severní Americe. V útrobách má baterii o kapacitě 98 nebo 131 kWh v závislosti na verzi.

Jednou z dalších změn, kterou by mohla rámová konstrukce sourozenců Amarok a Ranger při elektrifikaci projít, je přestavba zadní nápravy z tuhé, odpružené listovými pery, na víceprvkové zavěšení.

A konečně zda by tuto platformu mohl použít i chystaný znovuzrozený International Harvester Scout, na jehož jméno Volkswagen předloni koupil práva, je nejisté. Šéf značky Scout, jak se pod Volkswagenem jmenuje, Scott Keogh údajně jedná s tchajwanskou firmou Foxtron Vehicle Technologies, dceřinou společností Foxconnu, který vyrábí elektroniku pro řadu západních značek.

Volkswagen ID.7 odhalil interiér, dostane novou verzi centrální obrazovky

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám