Hlavní obsah

Volkswagen ID.7 odhalil interiér, dostane novou verzi centrální obrazovky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Odhalení funkcí klimatizace v chystaném Volkswagenu ID.7 přineslo kromě zprávy o tom, že vůz bude sledovat polohu slunce, také ukázku nového dotykového panelu ke změně teploty a hlasitosti. Volkswagen tu odstranil často vytýkaný problém.

Foto: Volkswagen

Interiér Volkswagenu ID.7

Článek

Postupné odhalení elektrického ekvivalentu passatu, Volkswagenu ID.7, pokračuje interiérem. Automobilka ke dvěma obrázkům přilepila informace o chytré klimatizaci, nejzajímavější na nich však je něco jiného - náprava chyb, které odborná i laická veřejnost vytýká interiérům současných volkswagenů.

Primárně to je absence podsvícení dotykového panelu k ovládání teploty ve voze a hlasitosti rádia pod centrálním displejem. Ve tmě tak člověk hádá, kam klepnout, aby si přitopil nebo naopak snížil teplotu.

Panel od pohledu zůstává velmi podobný, dostal ale trochu jiný tvar dotykové plochy, a hlavně podsvícené linky a symboly, takže se bude v noci nepoměrně snáze ovládat. Je to jedna z věcí, které Volkswagen sliboval zlepšit při ohlašování „kvalitativní ofenzivy“ před několika týdny.

Volkswagen slibuje kvalitativní ofenzivu, plánuje elektrický golf i tiguan

AutoMoto

Sliboval ještě jednu věc - že se zbaví dotykových „tlačítek“ na ramenech volantu, jejichž ovládání je za jízdy náročnější, než kdyby měl řidič pod palci klasická tlačítka. V ID.7 - alespoň v americké verzi, všimněte si údajů o teplotě ve stupních Fahrenheita a mil na displeji-přístrojovém štítu - však zůstávají dotykové ovladače na volantu.

Když už jsme nakousli přístrojový štít, ten také doznal změn. Místo upevnění na sloupku řízení spolu s voličem převodovky, což má v současných volkswagenech rodiny ID tu nevýhodu, že řidič musí ze silnice na displej výrazně přeostřovat zrak, je zabudovaný do palubní desky.

Volič převodovky se přesunul na pravou páčku pod volant, což znamená, že stěrače se nově ovládají na té levé. Kdo však má zkušenosti z mercedesů nebo z amerických aut, toto řešení ho nepřekvapí.

Foto: Volkswagen

Interiér Volkswagenu ID.7

A co napsal Volkswagen o klimatizaci? Označil ji v tiskové zprávě za „chytrou“ s tím, že se aktivuje již před nastoupením do vozu, jakmile ten rozpozná klíček v blízkém okolí. Má také elektronicky řízené výdechy, které se dají ovládat na displeji - ten má 15″ úhlopříčku - nebo i hlasovými povely. A reaguje i na polohu slunce a preference jednotlivých uživatelů, kteří si je mohou uložit do svého profilu.

„Po otevření dveří za vysokých venkovních teplot rozdělují inteligentní výdechy ventilační soustavy na přístrojové desce svými horizontálními pohyby, jimiž napodobují vějíř, vzduch rychle po celém vnitřním prostoru,“ stojí dále v tiskové zprávě.

ID.7 se bude prodávat globálně. K uvedení na trh má dojít v druhém čtvrtletí letošního roku. Ještě letos vstoupí do prodeje v Evropě a Číně, Severní Amerika bude následovat v roce 2024.

Volkswagen představil elektrický ekvivalent passatu. ID.7 se skrývá jen za minimálním maskováním

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám