Hlavní obsah

Nová nejrychlejší nabíječka elektromobilů stojí v Mladé Boleslavi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nová ultrarychlá nabíjecí stanice vyrostla v Mladé Boleslavi a nejvyšším nabíjecím výkonem 360 kW překonává dosavadní české nejrychlejší nabíječky sítě Ionity. Zvládne také nabíjet dvě auta najednou výkonem až 180 kW.

Foto: ČEZ

Nová nejrychlejší nabíječka v ČR v Mladé Boleslavi

Článek

Mladoboleslavské nákupní centrum Olympia u dálnice D10 dostalo nový nabíjecí hub, který obslouží najednou až 14 vozidel. Dvě přípojky standardu CCS Combo 2 nabídnou nabíjecí výkon až 360 kW. Tím se tato nabíječka stává nejrychlejší v České republice; dosavadní premiant Ionity je o 10 kW slabší.

V místě je řidičům k dispozici celkem sedm dobíjecích stojanů. Nejrychlejší z nich o výkonu 360 kW umí současně dobíjet dvě auta, každé výkonem 180 kW, příp. jedno svým maximálním výkonem. Každý z ostatních stojanů má výkon 50 kW.

Ještě do konce letošního roku však ČEZ, který je provozovatelem stanice, dva z nich vymění za ultrarychlé o výkonu 150 kW. Podle místopředsedy představenstva Pavla Cyraniho chce společnost letos vybudovat celkem 40 nabíječek s vyššími výkony.

Obrovské náklady na elektrifikaci jsou nepříjemnou pravdou, říká vedení Stellantisu

AutoMoto

„Ministerstvo dopravy dosud podpořilo výstavbu více než dvou tisíc dobíjecích bodů a v příštích letech znásobíme investice do nabíjecí infrastruktury u dálnic a ve městech až do výše šest miliard korun,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka, který se účastnil slavnostního otevření.

„Považujeme za důležité, aby řidiči mohli dobíjet i mimo své domovy nebo zaměstnání, a to rychle a bez dlouhého čekání,“ doplnil radní pro silniční dopravu Středočeského kraje Karel Bendl.

„Pokud chceme splnit cíle Národního akčního plánu čisté mobility a do roku 2030 mít pro české řidiče 35 000 veřejných dobíjecích míst, je třeba pokračovat v tempu instalací,“ připomněl Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení Škody Auto.

Cíl vybudovat do roku 2025 odpovídající síť elektronabíjecích stanic vzhledem k rostoucím počtům registrovaných elektromobilů si vytyčilo společné „Memorandum o spolupráci v rozvoji elektromobility v České republice“, které v roce 2021 podepsali zástupci Ministerstva dopravy, Ministerstva průmyslu a obchodu, Správy železnic, Ředitelství silnic a dálnic, Ředitelství vodních cest, Škody Auto a ČEZ.

Závěrem nutno dodat, že tak vysoký výkon umí aktuálně využít jediné auto - chorvatský hypersport Rimac Nevera, který se podle aktuálních specifikací výrobce zvládne nabíjet výkonem až 500 kW.

Vozový park Evropy se změní v Kubu, říká šéf Iveca

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám