Článek
O pohon se stará, pro AMG netradičně, pro auta mercedesácké platformy MFA tradičně, čtyřválec s přeplňováním. Motor splňující přísnou emisní normu Euro 6, však nedostatkem výkonu rozhodně trpět nebude.
Dvoulitrový čtyřválec s kompresním poměrem 8,6:1 a pracovním tlakem 1,8 baru totiž produkuje 360 koní (265 kW) při 6000 otáčkách a masivních 450 Nm dostupných při 2250 až 5000 otáčkách. Je důležité zmínit, že tento čtyřválec je mezi produkčními motory nejvýkonnější na světě.
Stejný motor pohání také nedávno představený model CLA 45 AMG a A45 AMG. [celá zpráva]
Stovka za 4,8 s
GLA AMG model zvládne zrychlit z nuly na 100 km/h za 4,8 sekundy (o 0,2 s horší hodnota než u A45 AMG a CLA), nejvyšší rychlost je elektronicky omezena při tradičních 250 km/h. Čtveřicí válců proteče v kombinovaném režimu 7,5 litru (čtyřválcoví AMG bratři jezdí v průměru za 6,9 litru).
Výkon se přenáší na obě dvě nápravy (systém 4Matic) prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky AMG Speed Shift DCT-7, manuální skříň žel nebude k dispozici. Jako malou náplast tato převodovka standardně obsahuje „pádla” pod volantem.
Standardem pro AMG verzi popisovaného modelu je agresivnější přední maska, snížený podvozek a výkonnější brzdy od věhlasného Bremba. V příplatkové výbavě bude figurovat i aerodynamický paket s výrazným zadním spoilerem. Kola mohou mít velikost 19 nebo 20 palců, standardem bude průměr osmnáct palců. Uvnitř vozidla je tříramenný volant a (na přání) skořepinové sedačky.
Světová premiéra proběhne ještě tento měsíc na autosalonu v Detroitu, podle Mercedesu v pondělí 13. ledna. Prodejní cena zatím nebyla oznámena.