Hlavní obsah

Nechcete přezouvat? Test celoročních pneumatik

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pokrok v technologiích pneumatik znamená, že pro čím dál víc řidičů mohou být dobrou volbou celoroční pneumatiky –⁠ s nižšími náklady mohou mít lepší obutí pro své použití. Renomovaný německý magazín AutoBild se věnoval jejich testování.

Foto: Goodyear

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3

Článek

V českém a obecně středoevropském prostředí je normální střídat zimní a letní pneumatiky dle ročního období. Spousta řidičů rozdíl ocení a využije, pro spoustu dalších to však může být mantrou, které se drží, protože to tak dělal jejich táta. Platformy, které se věnují testům pneumatik, se chovají podle toho – orientují se primárně na testy letních a zimních pneumatik.

Mírná zima vybízí k celoročním pneumatikám. Nejsou ale pro každého

AutoMoto

Ovšem, nejen na ně. Německý magazín AutoBild kromě toho letos připravil i testy celoročních pneumatik, a to ve dvou sedmnáctipalcových rozměrech – pro střední třídu a pro středně velká SUV. A dokonce uvádí, že budoucnost patří celoročním pneumatikám a že žádný jiný segment pneumatik neudělal za poslední roky takový pokrok.

Nechce se vám pořád přezouvat? O celoročních pneumatikách z dlouhodobých zkušeností

Podcasty a pořady

AutoBild testoval tak, že nejprve vzal hromadu pneumatik a u všech otestoval brzdnou dráhu ze 100 km/h na suché i mokré dráze. Kvalifikační limit byl 97 metrů v součtu obou délek brzdných drah a gumy, které byly lepší, postoupily do dalšího kola intenzivnějšího testování.

Jeho součástí bylo testování ve Finsku za severním polárním kruhem na sněhu, tedy při teplotách pod nulou. Testy na suché a mokré vozovce zase probíhaly v Rakousku a bylo při nich okolo 22 °C.

Foto: Hankook

Hankook Kinergy 4S2

V obou testech se na stupních vítězů umístily hankooky Kinergy 4S2 a goodyeary Vector 4Seasons ve verzích pro běžná auta a pro SUV. Pojďme se na výsledky podívat podrobně.

Rozměr 225/50 R17

Celoroční pneumatiky pro střední třídu, tedy auta typu BMW řady 3, vykazují až pozoruhodnou vyrovnanost, a to včetně čínských značek. Ty jsou sice na chvostu, ale celkové hodnocení „uspokojivé“ získaly stejně jako většina ostatních pneumatik.

Test celoročních pneumatik pro střední tříduZnámkaCelkové hodnocení
225/50 R17SníhMokroSuchoNáklady
Goodyear Vector 4Seasons Gen-32+2+22+Příkladné
Continental AllSeasonContact2+222Příkladné
Hankook Kinergy 4S22223+Dobré
Vredestein Quatrac Pro21-23Dobré
Falken EuroAll Season AS 21022+22Uspokojivé
Nokian Seasonproof1-2-2-2+Uspokojivé
Michelin CrossClimate 22+2-1-2-Uspokojivé
Maxxis Premitra All Season AP32+2-2+2-Uspokojivé
Bridgestone Weather Control A005 Evo222+3+Uspokojivé
Dunlop Sport All Season2-2+22-Uspokojivé
Viking Four Tech2-2-2-2Uspokojivé
Kumho Solus 4S HA3223+21Uspokojivé
Firestone Multiseason Gen022+3+2-2Uspokojivé
Pirelli Cinturato All Season SF 223+22-Uspokojivé
Nexen N'blue 4Season3+3+2-2+Uspokojivé
Giti Allseason AS12-2-2-3-Uspokojivé
Známkování je podobné jako ve škole - 1 je nejlepší, 6 je nejhorší.
Zdroj: AutoBild

Goodyear k příležitosti tohoto úspěchu vydal i tiskovou zprávu, kde uvádí, že pneumatiky Vector 4Seasons Gen-3 vyhrály stejný test i loni.

Rozměr 215/65 R17

Pneumatiky pro crossovery a středně velká SUV, tedy auta typu Škody Karoq nebo Volkswagen Tiguan, byly v testu AutoBildu zastoupeny rozměrem také sedmnáctipalcovým, ovšem s vyšší bočnicí.

Test celoročních pneumatik pro středně velká SUVZnámkaCelkové hodnocení
215/65 R17SníhMokroSucho
Hankook Kinergy 4S2 X1-2+2Příkladné
Michelin CrossClimate 21-2-1-Dobré
Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 SUV22+2-Dobré
Continental AllSeasonContact SUV1-1-2-Uspokojivé
Bridgestone Weather Control A005 Evo2+2+2-Uspokojivé
Vredestein Quatrac Pro2-2+2-Uspokojivé
Pirelli Cinturato All Season SF 22+2-2Uspokojivé
Maxxis Premitra All Season AP3 SUV22-2Uspokojivé
Cooper Discoverer All Season2-22-Uspokojivé
Imperial All Season Driver3+43+Nedoporučeno
Známkování je podobné jako ve škole - 1 je nejlepší, 6 je nejhorší.
Zdroj: AutoBild

Vidíme tady už i pneumatiku, která je vyloženě špatná – model čínské značky Imperial. Kromě ní jsou opět výkony různých pneumatik velmi vyrovnané a v podstatě neuděláte velkou chybu, ať sáhnete kamkoliv.

Může se vám hodit na Seznamu:

Reklama

Související články

Čas na přezutí. Motoristé si připlatí

Venku se ochladilo a meteorologové avizují první sněžení, a tak by řidiči měli začít myslet na přezutí do zimních pneumatik. Tak jako téměř vše v poslední...

Výběr článků

Načítám