Hlavní obsah

Test zimních pneumatik 2021 pro kompaktní vozy: Dobrá guma nemusí stát jmění

Vítěz testu zimních pneumatik AutoBildu je předvídatelný, ovšem bronz získala pneumatika, která je podstatně levnější a jako špičkovou by ji na svou octavii či golf chtěl koupit asi málokdo.

Foto: Continental

Continental WinterContact TS 870

Článek

Jako každý podzim, i letos spousta řidičů řeší přezouvání na zimní gumy. Třeba ty z loňska už jsou ojeté či příliš staré, nebo si v létě koupili nové auto a zimní obutí na něj vybírají právě teď. Nemají-li svého favorita, s výběrem můžou pomoci testy pneumatik.

Čas na přezutí. Motoristé si připlatí

AutoMoto

Jeden takový publikoval německý magazín AutoBild a věnoval se v něm pneumatikám o rozměru 205/55 R16 s rychlostním indexem H, které jsou běžné pro kompaktní auta, tedy česky nižší střední třídu. Tam patří např. Volkswagen Golf, Škoda Scala a Octavia, Opel Astra, Ford Focus nebo Hyundai i30.

Jako obvykle test začínal tak, že celkem 50 sad pneumatik bylo podrobeno testu brzdění na mokrém asfaltu z 80 km/h. 15 sad s nejhorší brzdnou dráhou bylo vyřazeno a zbylých 35 postoupilo do druhého kvalifikačního kola, které spočívalo v brzdění z 50 km/h na sněhu.

Co znamenají nápisy na pneumatikách? Zjistíte z nich mnohé

AutoMoto

Z něj postoupilo dvacet nejlepších do detailního zkoumání, kde se musely pneumatiky poprat s několika dalšími, už detailnějšími disciplínami – trakce na sněhu, aquaplaning rovně i v zatáčce, brzdění, hlučnost, náklady, valivý odpor apod.

Přestaňme chodit kolem horké kaše – vítězem testu se stala pneumatika Continental WinterContact TS 870, novinka, která je na světě teprve od května letošního roku. Získala i cenu Eco-Meister za velmi dobrou ekonomiku a efektivitu provozu. V Česku je dle webu Zboží.cz k mání v tomto rozměru od 1979 korun za kus.

Foto: Continental

Continental WinterContact TS 870

Druhé michelinky Alpin 6 (od 2215 korun za kus) jsou na trhu už nějaký ten pátek, ale jsou podle AutoBildu stále vynikající zejména na sněhu a bodují také schopností vydržet vysoké nájezdy kilometrů. „Bednu“ uzavírají na sdíleném třetím místě pneumatiky Kleber Krisalp HP3 (od 1405 korun za kus) a Vredestein Wintrac (od 1727 korun za kus), které také získaly hodnocení „Příkladné“.

Test pneumatik AutoBilduZnámkaCelkové hodnocení
205/55 R18 91 HSníhMokroSuchoNáklady
Continental WinterContact TS 8701-2+21-Příkladné
Michelin Alpin 62+222+Příkladné
Kleber Krisalp HP32+2-22Příkladné
Vredestein Wintrac2-2+2+2-Příkladné
Bridgestone Blizzak LM 00511-23+Dobré
Hankook Winter i*cept RS21-1-22-Dobré
Goodyear Ultra Grip 9+2+22-2+Dobré
Dunlop WinterSport 52+2+2-3+Dobré
Semperit Speed-Grip 32-2-2-2Uspokojivé
Firestone Winterhawk 41-2+3+2+Uspokojivé
BF-Goodrich G-Force Winter 21-23+2-Uspokojivé
Uniroyal MS Plus 773+2-2-2+Uspokojivé
Falken Eurowinter HS013+2-22Uspokojivé
Yokohama BluEarth-Winter V9062-2-23+Uspokojivé
Barum Polaris 52+3+3+2+Uspokojivé
Fulda Kristall Control HP22-3+3+1-Uspokojivé
Sava Eskimo HP2232-2+Uspokojivé
Nokian Snowproof2-322+Uspokojivé
Nexen Winguard Snow G32-3+23+Uspokojivé
Runenn i-Fit +1-3+2+2-Doporučeno s výhradami
Známkování je podobné jako ve škole - 1 je nejlepší, 6 je nejhorší.

Značku Kleber málokdo vnímá jako světovou špičku, přesto se jí tentokrát povedlo překonat titány jako Goodyear nebo Dunlop, i velmi známé značky jako Hankook nebo Bridgestone. Pohledem na známky ale lze vytušit, že ať vyberete v podstatě cokoliv z první desítky, neuděláte zásadní chybu.

Foto: Barum 2x

Barum Polaris 5

Za zmínku stojí také umístění českých barumek Polaris 5 – sice jsou až patnácté, ale aspoň prošly kvalifikací. A třeba taky to, že finský Nokian, který je známý špičkovou sněhovou pneumatikou jménem Hakkapeliitta, je tentokrát s gumou Snowproof až u konce téhle tabulky.

Může se vám hodit na Zboží.cz:

Reklama

Výběr článků

Načítám