Hlavní obsah

Modelům Porsche se u nás daří

Novinky, Jaroslav Šimek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Supersporťák Carrera GT a Cayenne, spadající mezi sportovně užitkové vozy (SUV) - jak to jde dohromady? Obě pocházejí z jedné stáje - z automobilky Porsche, obě - ač jsou zaměřením poněkud rozdílné, spojuje jedno: nevídaná energičnost. V idět je mohli i návštěvníci Autosalonu Brno 2003.

Foto: Petr Krupička
Článek

Prvnímu modelu pulzuje v útrobách desetiválec o zdvihovém objemu 5733 cm 3 a výkonu 450 kW s točivým momentem 590 Nm. Nejenže dosahuje úctyhodné rychlosti 330 km/h, ale famózní je i zrychlení: z 0 na 100 km/h za 3,9 s, z 0 na 160 km/h za 6,9 s a z 0 na 200 km/h za 9,9 s! Produkce tohoto dvoumístného vozu bude zahájena v září a je omezena 1500kusovou sérií. Cena každého z těchto aut se podle požadavků zájemců na výbavu pohybuje od 15 do 18 miliónů korun.

Ale rovněž auto pro volný čas Porsche Cayenne v cenách od 2 227 000 do 3 655 000 Kč je výjimečné. Svou dynamikou nezapře klasické sporťáky stuttgartské automobilky, a přitom nabídne pohodlné cestování i po nezpevněných vozovkách. V provedení Turbo s benzínovým osmiválcem 4511 cm 3 (331 kW, 620 Nm) se dostane z klidu na stovku za 5,6 s a rychloměr se může vyšplhat až k hranici 266 km/h. U slabší verze S s osmiválcem 3387 cm 3 (250 kW, 420 Nm) se jedná o hodnoty 7,3 s a 244 km/h, v obou případech za asistence šestistupňové manuální převodovky. U modelu S je možnou alternativou šestistupňový samočinný Tiptronic, s kterým se hodnoty zhoršují jen nepatrně: na 7,2 s a 242 km/h.

Jakou šanci mají tato auta na našem trhu? Ředitel společnosti Porsche Inter Auto CZ Jiří Kulhan mi k tomu řekl: "Na uvedené gétéčko už máme jednu objednávku, kterou vyřídíme na přelomu roku. Ale registrujeme další tři vážné zájemce. Pokud jde o Cayenne, tak v provedení Turbo jsme vyprodáni. Další objednávky už přijímáme na začátek příštího roku. U modelu S je možnost dodání ještě v říjnu."

Ředitel Kulhan dále uvedl, že modelů Cayenne se u nás letos prodá 30 až 35 kusů. Ze statistik vyplývá, že právě k této řadě se posouvá pozornost zájemců o automobily značky Porsche. Ve sportovních segmentech bude prodej letos představovat zhruba 20 kusů.

Dovozce zároveň zaznamenává poměrně velké skoky v odbytu. Zatímco v polovině 90. let představoval zhruba desítku aut, loni už téměř třicítku a letos je podle J. Kulhana reálné prodat 50 až 55 kusů.

Reklama

Související témata:

Související články

Pouštní dravec jménem Rinspeed Bedouin

Letošní ročník ženevského autosalonu je dávno minulostí a automobilky a designerská studia se již připravují na příští ročník. Ani tentokrát se na domácím...

Vítr ve vlasech v pěkném autíčku II.

Náš seriál o "letních" automobilech pokračuje dalším dílem, ve kterém vám představíme kabriolety od automobilek Porsche, Volvo a Mercedes. A dostane...

Zrádná romantika kyperské rallye

Již sedmý díl letošního seriálu mistrovství světa v rallye se odehraje v závěru týdne na Kypru. Ačkoliv kyperská soutěž má bohatou tradici, jede se už 31....

První ochutnávka BMW X3

Mnichovská automobilka v úterý představila první detaily nového modelu X3, který rozšiřuje rodinu BMW X o dynamický typ vozu pro sportovně zaměřené řidiče...

Honda představila nový Inspire

Japonská automobilka včera oznámila uvedení zcela nové luxusní verze Hondy Inspire, vzniklé spojením předností sedanu Saber a předchozího Inspiru....

Monako oslavilo znovuzrození legendy Bugatti

Monte Carlo, jehož ulicemi se rok co rok prohání nejrychlejší závodní vozy světa, mělo tu čest na počátku června oslavit znovuzrození legendy jménem Bugatti....

Obnovovaná Dacia sází na sedan Solenza

Jedním z překvapení na Autosalonu Brno 2003, dokonce ve světové výstavní premiéře, byla Dacia Solenza. Tento model otevírá cestu k celkové obnově nabídky...

Výběr článků

Načítám