Hlavní obsah

Mlčící většina si elektromobilitou není jistá, říká šéf Toyoty

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Akio Toyoda podle svých slov patří k „mlčící většině“ lidí v automobilovém průmyslu, která má k elektromobilitě výhrady. Navrhuje nabídnout více možností od hybridu po vodík.

Foto: Toyota

Akio Toyoda

Článek

Řada států i automobilek se rozhodla, že jízda na elektřinu je jediná cesta do budoucnosti. Sem tam někdo pracuje na vodíkových pohonných ústrojích - a sem patří i Toyota. Její generální ředitel Akio Toyoda se dlouhodobě netají odporem k nalinkované elektrifikaci.

V Thajsku novinářům řekl, že se řadí k „mlčící většině“ lidí v automobilovém průmyslu, kteří nejsou přesvědčeni, že elektromobily jsou jedinou cestou vpřed.

„Mlčící většina uvažuje, jestli jsou elektromobily skutečně dobré jako jediná možnost. Myslí si ale, že takový je trend, takže se nemůžou ozvat. Správná odpověď je stále nejasná, neměli bychom se omezovat pouze na jednu možnost,“ řekl Toyoda.

Toyota údajně přehodnocuje svou elektromobilní strategii

AutoMoto

Potvrdil také, že věří, že nejlepší cestou do budoucnosti je vyvíjet více různých technologií pohonu. To zahrnuje full hybridy, plug-in hybridy, vodíková auta i bateriové elektromobily.

Navzdory jeho názoru však řada automobilek již ohlásila, že bude vyrábět jen to poslední. Nutno také nezapomínat, že to jsou auta se spalovacími motory, které automobilkám v současnosti financují přechod na elektromobilitu.

Cesta k dosažení uhlíkové neutrality podle Toyody není jen v elektromobilech. „Abychom se dostali k uhlíkové neutralitě, musíme mít na paměti, že skutečným nepřítelem je uhlík, nikoliv konkrétní pohonné ústrojí. A upřímně, bateriové elektromobily nejsou jedinou cestou, jak dosáhnout světové cíle uhlíkové neutrality. U Toyoty věříme ve vytvoření celého portfolia možností, které snižují uhlíkovou stopu, od hybridů přes plug-in hybridy a bateriové elektromobily až po vozy s palivovými články,“ dodal Toyoda.

Výroba syntetického paliva konečně začala. Porsche zprovoznilo závod v Chile

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám