Článek
Auta byla ve specifikaci právě pro druhou nejlidnatější zemi světa a kvůli tomu neměla bezpečnostní výbavu obvyklou a v některých případech povinnou kupříkladu v Evropě. Vzhledem k použité metodice EuroNCAP test nevypovídá tolik o struktuře karoserie, zejména absence airbagů ale všechny modely při hodnocení bezpečnosti dospělých cestujících připravila o marketingově cenné hvězdičky.
Kupříkladu taková Tata Nano při čelním nárazu v rychlosti 64 km/h nezískala jedinou hvězdičku - ani za ochranu dospělých, ani za ochranu dětí. Výsledky na první pohled vypadají katastrofálně. I tak je ale levné nano při nárazu bezpečnější než skůtr či motocykl se dvěma až třemi cestujícími, což je v Asii jev velmi běžný.

Tata Nano v nárazovém testu Global NCAP
Výsledky nárazových testů Global NCAP | |||
---|---|---|---|
automobil | počet airbagů | ochrana dospělých | ochrana dětí |
Volkswagen Polo | 2 | 4/5 | 3/5 |
Volkswagen Polo (bez airbagů) | 0 | 0/5 | 3/5 |
Maruti Suzuki Alto 800 | 0 | 0/5 | 2/5 |
Ford Figo | 0 | 0/5 | 2/5 |
Hyundai i10 | 0 | 0/5 | 1/5 |
Tata Nano | 0 | 0/5 | 0/5 |
Zdroj: Global NCAP |
Zajímavé srovnání přináší Volkswagen Polo, který byl napoprvé otestován bez airbagů a za ochranu dospělých získal 0 hvězdiček z 5 možných, verze se dvěma aribagy na tom ale byla podstatně lépe - získala 4 hvězdičky z pěti možných. Hodnocení ochrany dětí bylo stejné jako u verze bez airbagů (3 hvězdičky z pěti).
Zajímavé by bylo porovnání i ostatních modelů s a bez vzduchových vaků, které v Indii u základních verzí, notabene malých městských automobilů, nejsou běžné.

Hyundai i10 v nárazovém testu Global NCAP