Hlavní obsah

Malá auta pro Indii propadla v nárazových testech

Novinky, maž

Global New Car Assessment Programme (Global NCAP) je novou odnoží evropské organizace pro vyhodnocování nárazových testů automobilů. Prvním testem této organizace byla pětice malých automobilů populárních v Indii.

BEZ KOMENTÁŘE: Crashtesty pěti malých automobilů pro indický trhVideo: Global NCAP

Článek

Auta byla ve specifikaci právě pro druhou nejlidnatější zemi světa a kvůli tomu neměla bezpečnostní výbavu obvyklou a v některých případech povinnou kupříkladu v Evropě. Vzhledem k použité metodice EuroNCAP test nevypovídá tolik o struktuře karoserie, zejména absence airbagů ale všechny modely při hodnocení bezpečnosti dospělých cestujících připravila o marketingově cenné hvězdičky.

Kupříkladu taková Tata Nano při čelním nárazu v rychlosti 64 km/h nezískala jedinou hvězdičku - ani za ochranu dospělých, ani za ochranu dětí. Výsledky na první pohled vypadají katastrofálně. I tak je ale levné nano při nárazu bezpečnější než skůtr či motocykl se dvěma až třemi cestujícími, což je v Asii jev velmi běžný.

Foto: Global NCAP

Tata Nano v nárazovém testu Global NCAP

Výsledky nárazových testů Global NCAP
automobilpočet airbagůochrana dospělýchochrana dětí
Volkswagen Polo24/53/5
Volkswagen Polo (bez airbagů)00/53/5
Maruti Suzuki Alto 80000/52/5
Ford Figo00/52/5
Hyundai i1000/51/5
Tata Nano00/50/5
Zdroj: Global NCAP

Zajímavé srovnání přináší Volkswagen Polo, který byl napoprvé otestován bez airbagů a za ochranu dospělých získal 0 hvězdiček z 5 možných, verze se dvěma aribagy na tom ale byla podstatně lépe - získala 4 hvězdičky z pěti možných. Hodnocení ochrany dětí bylo stejné jako u verze bez airbagů (3 hvězdičky z pěti).

Zajímavé by bylo porovnání i ostatních modelů s a bez vzduchových vaků, které v Indii u základních verzí, notabene malých městských automobilů, nejsou běžné.

Foto: Global NCAP

Hyundai i10 v nárazovém testu Global NCAP

Související témata:

Výběr článků

Načítám