Hlavní obsah

Lamborghini Urus má po modernizaci plug-in hybridní pohon

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Vidlicový osmiválec dostal výpomoc v podobě elektromotoru uloženého v převodovce. Výkon vzrostl na 800 koní, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 3,4 sekundy a na elektřinu ujede až 60 kilometrů.

Foto: Lamborghini

Lamborghini Urus SE

Článek

O plug-in hybridní motorizaci pro sportovně laděné SUV značky Lamborghini se mluví již delší dobu, teprve nyní však značka oficiálně představila elektrifikovaný model Urus s označením SE v plné kráse. A zákazníci se mají opět na co těšit.

Základem pohonného ústrojí je 4,0litrový motor V8, který nabízí nejvyšší výkon 456 kW (620 k) a 800 Nm točivého momentu. Doplňuje ho ovšem ještě elektromotor uložený v osmistupňové převodovce, nabízející 141 kW (192 k) a 483 Nm točivého momentu. Kombinovaný výkon dosahuje 588 kW (800 k).

Urus SE slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, rychlost 200 km/h za 11,2 sekundy a maximální rychlost 312 km/h. Lithium-ion baterie s kapacitou 25,9 kWh, uložená pod podlahou kufru, navíc slibuje čistě elektrický dojezd až 60 km.

Italská policie dostala SUV o výkonu 666 koní

AutoMoto

Nejsilnější produkční Lamborghini Urus se také chlubí použitím nové elektro-hydraulické spojky, která umožňuje variabilní rozdělení točivého momentu mezi nápravami. Ve spojení s novým elektronickým samosvorným diferenciálem na zadní nápravě navíc slibuje přetáčivost „na požádání“. Všechna kola jsou přitom poháněna i v elektrickém režimu.

K drobným změnám došlo i po stránce designu. Urus SE má přepracovanou kapotu, masku a nová LED světla. Drobnou proměnou prošla také záď, včetně zadních světel, a v podbězích jsou nová 23“ kola obutá do pneumatik Pirelli P Zero. Celkově se tak design vozu více přiblížil supersportovnímu modelu Revuelto.

V kabině je nový displej infotainmentu s úhlopříčkou 12,3 palce, drobnou proměnou navíc prošly i výdechy ventilace, které působí výrazněji. Automobilka si také pohrála s nabídkou čalounění a materiály na palubní desce, přepínače by pak měly mít více mechanický chod.

Lamborghini Urus SE se zatím neprodává a automobilka v tiskové zprávě nenaznačila zahájení příjmu objednávek ani cenu. Jako nejsilnější model v nabídce se ale nejspíš dostane na pomyslný vrchol ceníku.

Lamborghini vyprodalo modely se spalovacími motory, následovat bude hybridní éra

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám