Článek
Loni se prodej Hyundai a Kia zvýšil o osm procent na 7,12 miliónu vozů. Původním cílem firem bylo zvýšit prodej o sedm procent. K růstu přispěla hlavně Čína, kde automobilky těžily ze sporu Číny s Japonskem, který vyústil v bojkot japonského zboží. Hyundai rovněž otevřel nové továrny v Číně a Brazílii.
Automobilky v uplynulých letech prudce zvyšovaly produkci, nyní se však zaměřily spíše než na zvýšení kapacity výroby, na zlepšení ziskovosti a posílení pozice značek v silné konkurenci. Samotná společnost Hyundai chce letos zvýšit prodej na 4,66 miliónu vozů z loňských 4,4 miliónu. Kia má v plánu prodat 2,75 miliónu aut, loni prodala 2,72 miliónu vozů.
Analytici však varují před silným domácím wonem, který ohrožuje pozici firem v zahraničí. Won loni zpevnil vůči dolaru o 7,6 procenta, což byl nejvyšší růst od roku 2009. Silnější won snižuje zisky firem ze zahraničí při přepočtu na domácí měnu a zdražuje jihokorejské výroby v zahraničí. Naopak japonský jen oslabil, což zlepšuje pozici japonských konkurentů.
Jihokorejský automobilový svaz očekává, že celosvětová poptávka po autech se letos zvýší o 5,3 procenta na 88,73 miliónu vozů. Za loňský rok podle odhadů stoupla o 5,2 procenta. Stagnaci prodeje v Evropě má vyrovnat vyšší prodej v Číně a USA.