Hlavní obsah

Honda plánuje elektrickou NSX a 29 dalších aut. Se spalovacími motory končí v roce 2040

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Japonská automobilka Honda v oficiálním prohlášení zveřejnila svoji strategii vývoje i výroby v horizontu dalších let. V rámci masivní investice 910 miliard korun hodlá společnost uvést na trh 30 čistě elektrických modelů, polovodičové baterie i novou platformu.

Foto: Honda

V rámci představení plánů na elektrifikaci Honda ukázala dva dosud neznámé modely pod plachtami. Můžeme se jen domnívat, že jde o ono slibované vlajkové GT a novou generaci NSX.

Článek

Automobilka Honda zveřejnila podrobné informace o plánech s elektrifikací i dalších zásadních krocích. Společnost se například plánuje stát uhlíkově neutrální, a to do roku 2050. Vedení přitom tvrdí, že zásadní je mnohostranný přístup a nikoli pouhá výměna spalovacích motorů za elektrické agregáty.

Japonská automobilka se mimo jiné zavázala k tomu, že do roku 2030 dosáhne ročního objemu výroby na hranici 2 milionů kusů. Společnost také hodlá představit 30 nových elektrických modelů a aby se jí to skutečně povedlo, proinvestuje 8 bilionů jenů, v přepočtu 1,4 bilionu korun.

Honda Civic Type-R stanovila rekord předokolek na okruhu Suzuka

AutoMoto

Investice je skutečně masivní a je určena jak vývoji vodíkových pohonů, tak například otázce recyklace starých baterií. Celých 5 bilionů jenů (870 miliard korun) je vyhrazeno na vývoj elektrifikace a softwarových technologií.

V rámci transformace portfolia by se měli zákazníci dočkat několika elektrických SUV, malého městského elektromobilu a mimo jiné i elektrického nástupce současného supersportu NSX. Vlajkovou lodí Hondy se stane elektrické GT.

Toyota a Honda v únoru zvýšily globální výrobu, i přes nedostatek dílů

AutoMoto

Honda se také zavázala ke globálnímu ukončení prodeje spalovacích motorů, a to do roku 2040. K dosažení tohoto cíle automobilka investuje také do udržitelnějšího zdroje energie, kterým by měla být pokročilá technologie polovodičových baterií.

V přepočtu za 7,7 miliardy korun liber proto společnost zbuduje speciální výrobní linku, která bude v provozu už v roce 2024. Elektromobily s polovodičovou technologií se do prodeje dostanou v druhé polovině tohoto desetiletí.

V neposlední řadě Honda investuje nemalé prostředky do vývoje zcela nové platformy e:Architecture, která se má stát základem pro většinu nových elektrických modelů s písmenem „H“ ve znaku. Platforma bude mimo jiné podporovat i vlastní systém Sensing, který umožní pokročilé autonomní řízení.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám