Hlavní obsah

Nová Honda Civic přijíždí do Evropy s hybridem pod kapotou

Japonská automobilka Honda několik měsíců po odhalení civicu pro Severní Ameriku přichází také s jeho evropskou verzí. Pod kapotou má výhradně hybridní ústrojí, které má spotřebovávat méně než 5 litrů benzínu na 100 kilometrů.

Honda Civic e:HEVVideo: Honda

 
Článek

Zdálo by se, že Hondu Civic jedenácté generace už docela dobře známe, když se odhalila na začátku léta loňského roku. Jenže to byla verze pro Severní Ameriku, kde jsou pod kapotou spalovací motory. Ta evropská je výhradně full-hybridní a světu se představila až nyní.

Honda představuje nový hatchback Civic, v Evropě bude pouze jako hybrid

AutoMoto

Už z dřívějška tedy víme všechno o designu hatchbacku - že se A-sloupky posunuly o kus dozadu, aby karoserie vozu vypadala víc jako dvouprostorová a řidič lépe viděl na silnici, že se stejným účelem jsou zrcátka ukotvena na plechu dveří a kolem jejich nožičky je trochu vidět ven.

Foto: Honda

Honda Civic e:HEV

Až nyní se ale dozvídáme trochu víc o technice evropského civicu. Základem hybridního systému, označeného e:HEV jako u ostatních hond, je nově vyvinutý dvoulitrový čtyřválec, pracující v Atkinsonově cyklu. Podle automobilky dosahuje efektivity 41 %, což je na zážehový spalovací motor výborné číslo.

Spolu se dvěma elektromotory je výsledný nejvyšší výkon systému slušných 135 kW/184 koní a 315 Nm. Všechno spolupracuje díky převodovce s fixním poměrem - a z fixního poměru lze soudit, že systém e:HEV pracuje jako např. v modelu Jazz, tedy že spalovací motor v drtivé většině pohání generátor, nikoliv kola vozidla. Ta pohání elektromotor, spotřebovávající energii vyrobenou generátorem.

Foto: Honda

Honda Civic e:HEV

Samozřejmě je tu i lithium-iontová vyrovnávací baterie, která sídlí pod zadními sedačkami; její kapacita není známá. Cílem systému je samozřejmě mít co nejmenší emise CO2. Honda uvádí, že cílí na hodnotu nižší než 110 gramů na kilometr, tedy spotřebu benzínu nižší než 5 l/100 km v měřicím cyklu WLTP.

Pro úplnost připomeňme, že nový civic má o 35 mm delší rozvor náprav než předchůdce, kola zadní nápravy mají širší rozchod a přední náprava byla upravena pro lepší zážitky z jízdy např. novými tlumiči a kulovými čepy s nízkým třením.

Foto: Honda

Honda Civic e:HEV

Do elektronické výbavy přibyl konfigurovatelný jízdní režim Individual, v němž si řidič bude moci nastavit jednotlivé části auta podle svých představ. Systém jízdních asistentů Honda Sensing dostal novou čelní kameru s úhlem záběru 100°, která lépe sleduje potenciální nebezpečí před vozem.

V nabídce je kromě dnes již běžné armády hlídačů také adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v zácpách, který funguje od 0 km/h. Po stránce bezpečnosti stojí za zmínku také přítomnost kolenních airbagů pro oba přední cestující a také středového airbagu mezi nimi.

Foto: Honda

Honda Civic e:HEV

Vstup nového civicu e:HEV na evropský trh, který se předpokládá na podzim letošního roku, završí cíl Hondy mít do roku 2022 v Evropě 100 % nabídky elektrifikované. S postupným přechodem na elektrický pohon nicméně automobilka nekončí.

V rámci prezentace poodhalila prototyp elektromobilu e:Ny1, který na první zběžný pohled vypadá jako elektrická verze loni představeného crossoveru HR-V. Také oznámila, že v roce 2023 přijde na trh nový crossover segmentu C s pohonným ústrojím e:HEV a plug-in hybridní varianta SUV CR-V.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám