Hlavní obsah

Ford otevřel svou první uhlíkově neutrální továrnu. Vyrábět bude elektromobily

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

První uhlíkově neutrální továrna Fordu nemá vlastní solární elektrárnu, spoléhá na „zelenou“ energii od dodavatelů. Ta ale má vzniknout spalováním odpadu či biometanu.

Foto: Ford

Továrna na elektromobily Fordu v Kolíně nad Rýnem

Článek

Továrna Fordu v německém Kolíně nad Rýnem je připravena pustit se do výroby elektromobilů. Po investici ve výši dvou miliard dolarů (44 miliard korun) ji automobilka čerstvě otevřela jako svou první továrnu, která je uhlíkově neutrální.

Není to úplně nový závod, ba naopak - zanedlouho oslaví 100 let od založení roku 1930. Vyráběly se tady modely jako Fiesta, Taunus, Granada, Capri, či dokonce Model A a celkem tu vzniklo přes 18 milionů aut.

Nově bude vyrábět výhradně elektromobily. Začne nedávno představeným modelem Explorer - tím na platformě MEB od Volkswagenu, nikoliv americkým šestiválcovým SUV -, druhým modelem bude dosud nepředstavený sportovní crossover.

Ford představuje elektrický Explorer, nabízí bohatou výbavu i pohon všech kol

AutoMoto

Roční kapacita výroby je přes 250 tisíc vozů a automobilka chce takového počtu vyrobených aut dosáhnout do roku 2026. Závod má používat nové, vzájemně datově propojené stroje k zefektivnění výroby a pomoci lidským zaměstnancům. Využití tu má najít i rozšířená realita.

Uhlíkové neutrality má kolínská výroba elektromobilů dosáhnout tak, že její dodavatelé zajistí dodávky pouze „zelené“ energie. Teplo dodá spalovna odpadu, elektřinu zase spalování certifikovaného obnovitelného biometanu a veškerý zbytek uhlíkových emisí, kterým se nepůjde vyhnout, má být blíže neupřesněným způsobem nahrazen.

Kromě toho má automobilka v plánu, že do roku 2035 bude uhlíkově neutrální celá její stopa v Evropě od výroby přes logistiku až po přímé subdodavatele.

Ford žádá o patent na přídavnou baterii k elektromobilu. Chce ji vozit na střeše

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám