Hlavní obsah

Ford žádá o patent na přídavnou baterii k elektromobilu. Chce ji vozit na střeše

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Velká a často skloňovaná výhoda řady elektromobilů je uložení baterie v podlaze, což znamená nízko položené těžiště a s tím i lepší stabilita v zatáčkách. Automobilka Ford nyní žádá o patent na věc, která význam této výhody zásadně zmenší – přídavnou baterii, kterou by si elektromobil vezl na střeše jako „rakev“.

Foto: U. S. Patent and Trademark Office

Patentový nákres přídavné baterie Fordu

Článek

Dodatečná baterie by podle žádosti o patent, kterou americký patentový úřad zveřejnil ve čtvrtek 8. června, k vozu nebyla připojena trvale, nýbrž by fungovala jako velká powerbanka. Při stání vozu by tedy mohla nabít jeho baterii v místě, kde není poblíž žádná klasická nabíječka.

Podle nápadu Fordu by majitel vozu mohl přídavnou baterii nasadit na střechu, pokud by se chystal na delší výlet mimo civilizaci. Auto na patentovém nákresu víc než připomíná offroad Bronco, takže je pravděpodobné, že Ford myslí na poutě divočinou.

Foto: Ford

Ford Bronco na offroadové stezce (Ilustrační foto)

Při těch však jednak řada cestovatelů na střeše vozí střešní stan a jednak v náročnějších místech nějaké offroadové stezky může být výše položené těžiště na škodu, neboť může snáze hrozit převrácení auta. Samozřejmě, zvýšené riziko převrácení je s tak těžkým nákladem na střeše i v zatáčkách na silnici.

V neposlední řadě je nutno myslet na nejvyšší povolené zatížení střechy za jízdy, které u většiny aut nepřesahuje výrazně 100 kg. Lithium-iontové trakční baterie s nějakou použitelnou kapacitou alespoň v nižších desítkách kilowatthodin přitom běžně váží tři čtyři stovky kilogramů.

Expediční Toyotou Hilux po krásách Čech i Moravy

Testy

Reklama

Výběr článků

Načítám