Hlavní obsah

Ford elektrifikoval sportovní pick-up. Ranger MS-RT nabídne vyšší výkon

2:37
2:37

Poslechněte si tento článek

Silničně laděný sportovní pick-up Ford Ranger MS-RT nabídne s novým plug-in hybridním pohonem kombinovaný výkon 281 koní, čistě elektrický dojezd až 40 kilometrů a utáhne až 3,5 tuny na tažném zařízení.

Foto: Ford

Ford Ranger MS-RT PHEV

Článek

Automobilka Ford má bohaté zkušenosti se sportovními úpravami pick-upů. Jejím již klasickým modelem je Raptor, upravený pro rychlou jízdu terénem. V minulém roce ale evropskou nabídku rozšířil i model Ranger MS-RT, určený ke svižné jízdě po asfaltu.

Na trh vstoupil s 3,0litrovým vznětovým šestiválcem, který sice nabízí spoustu síly pro práci, nicméně ke sportování se příliš nehodil, jak jsme zjistili i v redakčním testu. Nyní ale automobilka představuje pro Ranger MS-RT novou motorizaci, jejímž základem je 2,3litrový zážehový motor EcoBoost.

Ten navíc spolupracuje s elektromotorem a desetistupňovou automatickou převodovkou v rámci plug-in hybridního pohonného ústrojí (PHEV). Výsledkem je kombinovaný maximální výkon 281 koní a 697 Nm točivého momentu, což je oproti vznětovému šestiválci s výkonem 240 koní a 600 Nm točivého momentu citelný nárůst.

Díky baterii s využitelnou kapacitou 11,8 kWh navíc plug-in hybrid slibuje elektrický dojezd až 40 kilometrů. Vůz navíc stále nabízí systém stálého pohonu všech kol e4WD, uveze až jednu tunu a tažná kapacita dosahuje 3,5 tuny. Oproti běžnému pick-upu tak nijak nestrádá.

Po designové stránce úpravy následují vznětovou verzi. Ranger MS-RT tak nabídne vytažené lemy kol, agresivnější masku, inspirovanou závodními pick-upy, sportovní nárazník a také upravený podvozek, snížený o 40 mm s přenastavenými předními tlumiči pro lepší odezvu v zatáčkách.

Foto: Ford

Ford Ranger MS-RT PHEV utáhne náklad o hmotnosti až 3,5 tuny.

Rozchod kol byl zvětšen o 40 mm pro lepší přilnavost a podběh vyplňují 21“ kola, obutá do sportovních pneumatik s rozměrem 275/45 R21. Karoserii navíc může nově zdobit lak Turini Purple.

Kabina nabídne sportovní sedadla čalouněna materiálem Eco-Leather v kombinaci s kontrastním prošíváním. Vůz má také vyznačený střed na volantu a podsvícená loga MS-RT. Ve výbavě pak vedle 12“ infotainmentu Sync 4A nechybí ani automatická klimatizace, asistent parkování nebo inteligentní adaptivní tempomat.

Ford Ranger MS-RT s plug-in hybridní motorizací bude vystaven na mnichovském autosalonu IAA Mobility. Bližší informace o jeho uvedení na trhy zatím automobilka neprozradila.

Foto: Ford

Elektrifikovaný pohon prozrazuje plaketka na pátých dveřích.

Výběr článků

Načítám