Hlavní obsah

Je prodloužená a jmenuje se Pro. Číňané mají vlastní Škodu Octavia

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Škoda představila novou verzi modelu Octavia pro čínský trh. Jmenuje se Pro a je o několik centimetrů delší než ta evropská.

Foto: Škoda

Škoda Octavia Pro.

Článek

Zatímco v Česku je u auta důležitá co nejnižší spotřeba paliva a co největší zavazadelník, v Číně zákazníci kladou často největší důraz na prostor na zadních sedačkách. Proto tam potkáte varianty s prodlouženým rozvorem i u aut, u nichž by to v Evropě nikdo nečekal. Včetně nové Škody Octavia.

První jízda s novou Škodou Octavia TSI: Velmi příjemné překvapení

AutoMoto

Novinka pro Čínu dostala jednoduchý přídomek „Pro“ a je o 44 mm delší na rozvoru náprav, což se samozřejmě promítne do prostoru na zadních sedačkách. Místo evropských 2686 mm tak rozvor měří 2730 mm. Celková délka vozu vzrostla z evropských 4689 mm o 64 mm na 4753 mm.

Foto: Škoda

Škoda Octavia Pro.

Po designové stránce se toho moc nezměnilo, za povšimnutí stojí jen nárazníky velmi podobné naší verzi RS, a to vzadu včetně odrazky přes celou šíři zádě a dvou koncovek výfuku – ovšem z jediné prozatím dostupné fotografie není vidět, zda jsou pravé.

Řídili jsme Škodu Kodiaq GT, specialitu pro Čínu

AutoMoto

V interiéru je změn o něco více, a to i funkčních. Centrální displej má viditelný rámeček a dotyková lišta pod ním neovládá pouze hlasitost jako v evropské octavii, nýbrž se tu mění i teplota jako u volkswagenů a seatů.

Foto: Škoda

Škoda Octavia Pro.

Tříramenný volant také pochází z evropského RS či ze sportovních paketů, digitální přístrojový štít je tu za příplatek a je možné doplnit ho i head-up displejem. To je v Evropě stejné.

První jízda se Škodou Octavia RS TSI: Potěšení z poctivé techniky

Testy

Co stejné není, je nabídka motorů. V Česku si můžete u zážehových motorů vybrat mezi litrovým tříválcem a čtyřválci o objemu 1,5 a 2,0 litru, anebo plug-in hybridem, který staví na 1,4l čtyřválci. Čínská verze Pro dostane výhradně 1,4l zážehový čtyřválec bez hybridního ústrojí, který dává 150 koní a 250 Nm. Spolupracuje výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Octavia Pro zůstane čínskému trhu, do Evropy se dovážet nebude. Třebaže jednoho napadne, že leckterý taxikář by takovouto verzi ocenil.

Anketa

Chtěli byste na českém trhu prodlouženou verzi octavie?
Ano, rozhodně
75,3 %
Klidně, proč ne
5,6 %
Nevím/Je mi to jedno
12,7 %
Ne, stávající octavia je dost velká
6,4 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 6744 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám