Hlavní obsah

Za volantem Suzuki Swace: Corolla s mimozemskou tváří

2. 9. 2021, 6:29

Když Suzuki přebíralo Toyotu Corolla TS do své nabídky jako model Swace, udělalo s ní to nejlepší, co mohlo – skoro nic. Zůstal tak třeba výborný podvozek a sedačky, které jsou dobrou oporou. Škoda jen, že není v nabídce i silnější hybrid.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Suzuki Swace

Článek

Po dlouhé době první „obyčejný“ kombík značky Suzuki ve skutečnosti není tak úplně Suzuki. Model Swace je totiž přeznačkovaná Toyota Corolla poslední generace. To je ovšem, jak jsem zjistil zhruba před rokem, vážně špičkový základ pro zajímavé auto.

Test Toyoty Corolla TS GR Sport: Všeuměl bez kompromisů

Testy

Suzuki do své nabídky přidává hybridní toyoty proto, aby v Evropě snížilo své flotilové emise. Proto je across jen plug-in hybridem s normovanou spotřebou jen jeden litr na 100 km a proto je swace v nabídce výhradně se 122k hybridním ústrojím. Nekoupíte ho ani s dvoulitrovým hybridem, ani s benzínovou dvanáctistovkou, které jsou v nabídce u Toyoty.

Za jeho volant jsem se krátce posadil pod Klínovcem v Krušných horách. Tahle oblast je pro svou kopcovitost náročná na výkon motoru a pro krásné silničky je náročná na kvalitu podvozku. K testování auta si tedy člověk stěží může přát něco lepšího, i když na něj má jen pár desítek minut.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Suzuki Swace

Swace v základní výbavě Premium má reflektorové ledkové světlomety a vzadu žárovky, ale ve vzhledu celku je to jedno. Dominuje až mimozemská příď, na níž ve stříbrné barvě zaniká logo na kapotě. Stejně jako u acrossu je příď jediná významná designová změna oproti toyotě, jenže zde to nebylo k lepšímu. Ovšem, to je samozřejmě subjektivní.

Staví na výborném základě

Kabinu musím chválit stejně, jako jsem před rokem chválil tu u corolly – je tu tak akorát místa, všechno je hezky po ruce, klimatizace má vlastní ovládací panel, ergonomie ovládacích prvků na volantu je výborná a sedačky dobře drží tělo.

Foto: Suzuki

Kromě loga je to v kabině ryzí toyota. Na většině míst to ale není špatně.

Víc než šest set tisíc korun může vypadat jako spousta peněz, zejména na auto se základními světly, relativně malými koly a bez vestavěné navigace, ale swace to dohání jinde. Má adaptivní tempomat s aktivním vedením v jízdním pruhu, což v téhle cenové oblasti není ani zdaleka samozřejmostí. A různých hlídačů a asistentů tu je ještě mnohem víc.

Ta vestavěná navigace vám nebude vůbec chybět, protože infotainment umí Android Auto. Jen mu musíte odpustit design na dnešní dobu stejně zastaralý, s jakým mají problém toyoty. A malá kola znamenají vysoké bočnice pneumatik, a tedy velmi dobrý komfort jízdy.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Zavazadelník, tak důležitý pro českého motoristu, je ve swace ohromný, aniž by vůz zvenčí vypadal jakkoliv neforemně.

Ten není na úkor stability v zatáčkách či ochoty je projíždět svižně. Ve vyšších rychlostech je sice dost znát pouhých 122 koní kombinovaného výkonu, swace není žádný rychlík, ale z vraceček zrychluje díky elektromotoru přeochotně. A podvozek dovolí si nést spoustu rychlosti v méně utažených zatáčkách, takže ve výsledku se dá s tímhle rodinným kombíkem užít i nějaká ta zábava.

Přesto, je to rodinný kombík, takže otvírám i kufr – a vidím prostor rozměrů nesmírných, navíc s dvojitou podlahou a místem pro rezervní kolo pod ní. Anebo tam samozřejmě můžete naložit další věci. I zadní lavice je dost prostorná a spatřil jsem kolegu, kterak má v corolle vzadu tři dětské autosedačky, třebaže na to vůz zvenčí nevypadá. Snad jen otvor zadních dveří nepatří k největším.

Podvozek touží po vyšším výkonu

Je tedy swace dobrou volbou? Přiznám se, že bych si koupil radši corollu se silnějším hybridem – podvozek a přesné řízení si to zaslouží. Pokud ale chcete jezdit piánko a i u corolly se vám zamlouvá tento slabší hybrid, bude záležet na tom, která varianta předního nárazníku se vám líbí víc a který prodejce vám nabídne lepší cenu. A corolla se stejnou motorizací aktuálně startuje o pár desítek tisíc výš.

Suzuki Swace 1.8 Hybrid Premium
Spalovací motor:1798 ccm, řadový zážehový čtyřválec, pracující v Atkinsonově cyklu
Max. výkon spalovacího motoru:72 kW (98 k) při 5200 ot./min
Max. točivý moment spalovacího motoru:142 N.m při 3600 ot./min
Max. výkon/točivý moment elektromotoru:53 kW (72 k)/163 N.m
Max. kombinovaný výkon hybridního ústrojí90 kW (122 k)
Převodovka:e-CVT (planetová s pomocným elektromotorem)
0-100 km/h:11,1 s
Nejvyšší rychlost:180 km/h
Průměrná spotřeba (NEDC):4,5-5,0 l/100 km
Provozní/maximální hmotnost:1475/1835 kg
Délka x šířka x výška:4655 x 1790 x 1460 mm
Základní/maximální objem zavazadelníku:596/1606 l
Poháněná náprava:přední
Základní cena:615 400 Kč

Reklama

Výběr článků