Hlavní obsah

Test roadsteru CFMoto 700 CL-X: kavárny, okresky i šotolina

8:00
8:00

Poslechněte si tento článek

CFMoto 700 CL-X Heritage, jak zní celý název tohoto motocyklu, je zajímavý a univerzální stroj. Výrobce jej označuje jako neo-retro roadster, který si jde vlastní cestou a umí být společníkem na každý den. Nám však marketingová fráze nestačí a chceme zjistit, kde bude této motorce nejlépe. Pojďme tedy projet vše, od dálnic až po zaprášené šotoliny.

Foto: Jan Handrejch, Novinky

CFMoto 700 CL-X Heritage je ideální stroj pro ty, kteří hledají univerzální motorku na každý den.

Článek

Značka CFMoto, která u nás ještě před pár lety patřila výhradně do světa čtyřkolek, dnes sebevědomě klepe na dveře motocyklové elity. Čínský výrobce z města Chang-čou vznikl již v roce 1989, v poslední dekádě však výrobu výrazně zrychlil, a to nejen zásluhou vlastního vývoje, ale také díky strategickému partnerství s KTM.

Námi testovaný roadster 700 CL-X Heritage má být ukázkou toho, jak si výrobce představuje univerzální motorku. Její design spojuje klasické tvary s futuristickými prvky i moderní technikou. Mezi charakteristické rysy patří písmeno X, které vytváří světelný podpis předního i zadního světlometu, ale nalezneme jej také na mnoha dalších místech.

Rodina CL-X

Ještě než se blíže vrhneme na testovaný model 700 CL-X Heritage, zmíníme i další jeho příbuzné. Kdo si totiž nedovede představit univerzálnost modelu Heritage, může se zkusit poohlédnout po variantě Adventure. Obě verze vycházejí ze stejné platformy a sdílejí základní techniku. Adventure verze má však dobrodružnější vzhled a již v základu nabízí přední plexi a držáky kufrů, což může být pro někoho výhodou.

Foto: Jan Handrejch, Novinky

CFMoto 700 CL-X Heritage

Pokud vás cestování neláká a nemáte ani terénní ambice, pak vás může zaujmout nejmenší model z rodiny: 300 CL-X, který se zdá být se svými 20 kW a pořizovací cenou těsně pod hranicí sto tisíc zajímavou volbou pro začínající jezdce. Nicméně ani pořízení testované „sedmistovky“ není pro začátečníky problém - pro majitele řidičského oprávnění A2 nabízí výrobce snížení výkonu pomocí úpravy softwaru.

700 CL-X Heritage

Nyní ale zpět k testované sedmistovce - nasednout, otočit klíčkem a startujeme. Všechny ovládací prvky jsou tam, kde mají být, a tak není třeba se příliš rozkoukávat. Vpravo nalezneme kromě startéru vypínání kontroly trakce (TC) a varovná světla, vlevo se nachází ovládání tempomatu (nahoře), pod ním jízdní režimy, vypnutí ABS, blinkry a klakson.

Po nastartování nás překvapí hlasitý zvuk motoru ve vyšších otáčkách, který se ale po přidání plynu ihned uklidní. Pro začátek volíme režim ECO, řadíme za jedna a vyrážíme. Na prvních dvou křižovatkách nám tam ještě omylem skočí „neutral“ než získáme správný cit v noze - pak už ale vše funguje, jak má, a kvalty směrem nahoru i dolů padají hladce.

V prvních zatáčkách ještě čekáme, jak se bude testovaný stroj chovat na obutých „semi-offroad“ pneumatikách Pirelli, které mají podtrhnout univerzálnost tohoto stroje i mimo silnici, ale vše se chová čitelně. Už na prvních metrech působí 700 CL-X jako dobře ovladatelná motorka, jejíž 198 kilo není za jízdy nijak znát. Posez je navíc velmi neutrální, a je tak pouze na jezdci, zda se rozhodne spěchat, nebo zvolí „kochací“ tempo.

Dálnice

Nájezd na dálnici a dosažení povolené rychlosti není v režimu Eco žádný problém. Při sto třiceti s vámi již vítr na otevřeném stroji trochu bojuje, ale buď máme štěstí na správný směr, nebo to není na CL-X tak hrozné jako na jiných naháčích. Dle dopravy občas trochu zvolníme a vyzkoušíme tempomat, který umí zvolenou rychlost (s přesností +- 2 km/h) udržovat bez problémů. Dálniční kilometry pak ubíhají rychle a jezdec má dost času rozhlédnout se po okolí.

Poté, co jsme se rozhodli několikrát přepnout mezi režimy Eco a Sport, jsme již zůstali u sportovního režimu. Rukojeť plynu, respektive odezva stroje, je rychlejší, tak proč otáčet rukojetí až na doraz. Motor se zařazenou šestkou točí při dálničních 130 něco kolem 6000 otáček, a jediné, co brání 70 koním v rozběhu, je ona maximální povolená rychlost.

V jednom jezdci se však jeví výkon motoru jako velmi slušný a pro dálniční cestování plně dostatečný. Pokud by však dálnice měla být naším hlavním místem přepravy, časem bychom zřejmě testovanou sedmistovku dovybavili o přední plexi.

Město a kolony

Projíždění hlavním městem se ani dnes neobešlo bez všudypřítomných komplikací. Práce na silnici, nehoda, uzavřený tunel - nedá se nic dělat. Jedeme na motocyklu a musíme toho využít. Jak jsme ale již zmínili, 700 CL-X Heritage se skutečně ukazuje jako dobře ovladatelná motorka - spojka nevyžaduje žádnou zvláštní sílu a bez kufrů se nakonec „procpáváme“ mezi auty stejně jako s námi jedoucí skútraři.

Po zbytek testovacího týdne jsme při cestách častěji sahali po motorce než po autu. Při cestě na drobný nákup nebo do fitness centra nám sice chyběl úložný prostor, nakonec to ale i s batohem nebo taškou přes rameno bylo příjemnější, než popojíždět s autem v kolonách.

Sedmistovka se ukazuje jako opravdu univerzální motorka. Jen při udržování předepsané padesátky (v režimu sport) nám občas přijde trochu nervózní. Pocukává a je cítit, že by raději jela, nezávisle na tom, jaký stupeň máte zařazený. V Eco režimu je toto chování výrazně lepší.

Okresky

To nejlepší si ale testovaná sedmistovka schovávala až na dobře známé a přehledné okresky, kde za to jezdec může konečně pořádně vzít. Sedmdesát koní nemusíte ke sportovní jízdě nijak přemlouvat - stačí se jen trochu přikrčit a jet, co vám zdravý rozum dovolí. Na okreskách je tahle motorka prostě perfektní, zábavná.

Jakmile se začala silnice vlnit, překvapilo nás chování podvozku, které spíše než naháči odpovídalo cestovnímu enduru. Kola kopírovala nerovnosti a motorka zůstávala klidná a stabilní, jako by silnici žehlila. Na starých silnicích, železničních přejezdech nebo dlažebních kostkách stačilo vždy jen přidat plyn a podvozek od KYB krásně fungoval.

Foto: Jan Handrejch, Novinky

Testovaný motocykl je ve městě obratný a rychlý.

Co by si ale testovaná sedmistovka s tímto výkonem opravdu zasloužila, je účinnější zadní brzda. Působila až příliš tupě, než bychom od takového stroje očekávali.

Polňačky

Podvozek tvořený stavitelnou upside-down vidlicí od KYB a zadním, také stavitelným tlumičem od stejného výrobce nám již dal najevo, že tahle motorka nepotřebuje pouze rovný asfalt. Na scramblerové pojetí modelu poukazují i částečně offroadové pneumatiky Pirelli MT60RS, které mají zajistit vzorné chování na každém povrchu.

I přesto, že se jedná o velmi kvalitní obutí, je zřejmé, že si výrobce dobře uvědomuje, kde bude tento stroj jezdit nejčastěji. Obuté pneumatiky zvládnou polní cestu nebo šotolinu, ale nejsou určené pro bahno, písek nebo náročnější offroad. Pokud tedy budete muset při hledání té „správné cesty“ sjet ze silnice, obuté pirellky vás určitě podrží, nepočítejte ale s tím, že se s testovanou motorkou budete mimo asfalt vydávat častěji.

V takovém případě lze doporučit edici Adventure, která je na častější výlety mimo asfalt lépe připravena - od samotných pneumatik, přes blatníky až po vyšší světlou výšku a řídítka umožňující přirozenější jízdu ve stupačkách. Abychom to tedy shrnuli, suché polní cesty pro 700 CL-X Heritage problém nejsou, ale není to zároveň ani doména tohoto stroje.

Závěr

CFMoto 700 CL-X Heritage je pro nás příjemným překvapením. Za necelých 170 000 korun zde máme kvalitní, dobře ovladatelnou motorku, která nabízí více univerzálnosti, než jsme si vůbec dokázali představit. Příjemným bonusem je tempomat a stavitelný podvozek, díky kterému můžete chování motorky naladit přesně podle sebe.

Největším konkurentem může být CFMoto paradoxně samo sobě, a to modelem Adventure, který je nejen dobrodružně laděný, ale nabízí také ony praktické vychytávky v podobě plexi štítu a nosiče kufrů. A navíc je přibližně o čtyři tisíce levnější.

Foto: Jan Handrejch, Novinky

CFMoto 700 CL-X Heritage

Motocykl 700 CL-X Heritage si nás po pár dnech získal svým designem, který skutečně přitahuje pozornost. Je to ideální stroj pro ty, kteří hledají univerzální motorku na každý den a víkendové projížďky po asfaltu. Pokud vás naopak lákají spíše dálky a cesty mimo asfalt, pak nejspíše upřednostníte delší zdvihy a celkovou terénní a cestovatelskou připravenost modelu Adventure.

CFMoto 700 CL-X Heritage
Motor:Kapalinou chlazený řadový dvouválec
Zdvihový objem:693 cm3
Maximální výkon:51,5 kW při 8750 ot./min.
Maximální točivý moment:61 Nm při 6500 ot./min.
Průměrná spotřeba:cca 4,3 l/100 km
Objem palivové nádrže:13 litrů
Pohotovostní hmotnost:198 kg
Převodovka:6 rychlostí
Délka × šířka × výška:2100 x 865 x 1200 mm
Velikost přední pneumatiky:110/80 - 18
Velikost zadní pneumatiky:180/55 - 17
Cena testovaného motocyklu:169 990 Kč
Související témata:
CFMoto

Výběr článků

Načítám