Článek
Největší radost musí akcionářům koncernu Volkswagen dělat Porsche. Procentuální marže stuttgartského výrobce patří dlouhodobě mezi největší na světě. Loni byl procentuální zisk z každého prodaného auta před zdaněním a započtenými úroky rovných 18 procent, předloni o dvě procenta méně.
V praxi to znamená, že Porsche na každém prodaném autě utrží 15 919 eur (při kurzu 27,50 to dává 437 tisíc korun). Průměrná cena nově prodaného porsche činila v přepočtu zhruba 2,5 miliónu korun (polovinu prodaných aut tvoří SUV Cayenne).
Škodovka má vyšší marži než Volkswagen
Mladoboleslavská Škoda má překvapivě větší procentuální marži než automobily značky Volkswagen (5,1 versus 2,9 procenta), se ziskovostí je na tom výtečně Audi (údaje jsou počítané společně s Lamborghini – 10,1 procenta) a Bentley (rovných deset).
Naopak Seat na každém autě prodělává zhruba 11 tisíc korun (marže 2,2 procenta). Škodovka si s každým prodaným autem průměrně vydělá zhruba 566 eur, tj. 15 580 korun. Jak již bylo řečeno, jde o zisk před zdaněním a započtenými úroky a počítal se z celkových dodávek zákazníkům.