Článek
Proti běžnému modelu A3 Sedan se „esko“ mírně odlišuje; výraznější je maska chladiče i nárazník, upravené jsou rovněž otvory pro přívod vzduchu. Kryty vnějších zpětných zrcátek jsou stříbrné, boční prahy jsou výraznější, vzadu je jiný spoiler. Verzi S3 poznáte i podle čtveřice koncovek výfuku. Uvnitř jsou sportovní sedačky, doplňky z hliníku.
Srdcem nového modelu je benzínový dvoulitr s dvojitým vstřikováním paliva a turbodmychadlem. Motor 2.0 TFSI dosahuje nejvyššího výkonu 221 kW, tedy rovných 300 koní. Točivý moment vrcholí na hodnotě 380 Nm. Poháněná jsou všechna čtyři kola prostřednictvím systému Haldex, což nová Octavia RS nenabídne. Pod kapotou bude mít sice stejný motor, ten však podle našich informací bude naladěn na 260 koní. [celá zpráva]
S3 Sedan se dodává buď s mechanickou nebo automatickou převodovkou S tronic. Verze s automatem je rychlejší při sprintu na 100 km/h (4,9 s vs. 5,3 s). Nejvyšší rychlost vozu je u obou verzí elektronicky omezena na 250 km/h. Spotřeba činí 6,9 l, respektive sedm litrů v případě manuální skříně.
S3 má o 25 mm snížený podvozek, kotoučové brzdy mají vpředu průměr 340 mm. Standardně se k tomuto modelu dodávají osmnáctipalcová kola, v příplatkové výbavě figurují i „devatenáctky“. Řízení má elektrický posilovač. Bez zajímavosti není, že Audi na přání dodává adaptivní tlumení magnetic ride. Prodejní cena zatím nebyla oznámena.