Hlavní obsah

Cestující Ryanairu prošvihli let, protože je prý personál zamkl na schodišti

Novinky, mšv

Zhruba třicítka zákazníků aerolinií Ryanair si stěžuje na postup personálu. Ten je měl na edinburském letišti záměrně uvěznit na schodišti a cestující kvůli tomu prošvihli let do Krakova. Uniknout se jim povedlo až nouzovým východem, do cíle se dostali o pět hodin později, než původně měli, uvedl server Independent.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Pasažéři tvrdí, že se stali na celou hodinu vězni, když je posádka uzamkla ve stísněném prostoru, odkud se nedalo odejít ani z jedné strany. Podle všeho k tomu došlo na schodišti, po kterém cestující scházejí k letadlům. Lidem se podařilo uniknout až ve chvíli, kdy jeden z nich otevřel nouzový východ, protože si přes mobilní aplikaci všiml, že letadlo již odletělo a nikdo se pro ně skutečně nevrátí.

„Možná by to bylo pochopitelné, kdyby chybělo na palubě jen několik pasažérů a oni je nespočítali. Tohle bylo ale docela jiné. Mnoho nás bylo zamčených na schodišti,“ uvedl Nicolas Vasquez, který nouzový východ otevřel. Dodal, že mezi uvězněnými byli i starší lidé, kteří byli nuceni stát a nemohli ani na toaletu.

Cestující spekulují, že je posádka Ryanairu nechala na schodišti zcela záměrně, aby letadlo stihlo svůj odletový slot. „Lidé zuřili. Není možné, aby personál nevěděl, že na palubě někdo chybí,“ rozčílil se Mark Henderson. „Zaměstnanci prošli kolem, nastoupili do letadla a nás tu zamkli,“ tvrdí. Někteří pasažéři měli navíc v letadle svá zavazadla.

Pochybilo letiště, hájí se aerolinky

Problém tkví zřejmě v tom, že Ryanair nemá na edinburském letišti svou přepážku, veškeré úkony pro aerolinku vykonává handlingová společnost Swissport. Nikdo z aerolinek proto zřejmě nevěděl, kolik pasažérů má být v letadle. „Našim zákazníkům se za incident, ke kterému třetího září došlo, velmi omlouváme. Je to však záležitost edinburského letiště a Swissportu,” uvedly aerolinky.

Společnost Swissport Independentu sdělila, že incident vyšetřuje. „Můžeme potvrdit, že prošetřujeme problém, který se vyskytl u nástupu do letadla směřujícího z Edinburghu do Krakova, jež odletělo bez některých pasažérů na palubě. Za nepříjemnosti se omlouváme, snažíme se s aerolinkami zjistit, co se pokazilo,“ uvedl mluvčí.

Vysvobození cestující dostali jako kompenzaci vouchery na občerstvení a místa na pozdějším letu. V cíli přistáli o pět hodin později, než původně měli.

Reklama

Výběr článků

Načítám