Článek
Nedodělky a vady nejsou podle Alana Tomáška, starosty Pece pod Sněžkou, takového rázu, aby bránily provozu a užívání lanovky. Poznamenal ale, že není vyloučeno, že vše bude hotové a opravené až začátkem příštího roku.
Podle smlouvy měly stavební firma BAK Trutnov a lanovkářská firma Leitner lanovku postavit do konce března 2014. Stavbu ale stihly postavit téměř o čtyři měsíce dříve. Zátěžovými testy lanovka procházela ve druhé polovině listopadu.
Na pátek je naplánováno oficiální spuštění lanovky pro obyvatele Pece pod Sněžkou a pro lidi, kteří se na její stavbě podíleli. Další dva dny budou moci jezdit i turisté ubytovaní v Peci pod Sněžkou, a to zdarma. Od 23. prosince se lanovka otevře široké veřejnosti. Na Štědrý den se uzavřela a poté by už měla jezdit trvale.
Modernější vybavení
Nová lanovka má místo dosavadních otevřených sedaček pro dva pasažéry komfortnější kabinky, všechny bezbariérové. Hodinová kapacita lanovky zůstala na 250 lidech, měla by však lépe odolávat větru.
Jízdné na nové lanovce proti staré zdraží asi o desetinu na 210 korun, zpáteční jízdenka bude stát 390 korun. Zvýšení ceny radnice zdůvodnila zejména inflací a tím, že se jízdné na lanovce neměnilo několik let. Lidé ubytovaní v Peci pod Sněžkou budou mít na takzvanou kartu hosta dvacetiprocentní slevu na jízdném.
Kromě vlastní technologie lanovky jsou nové také dolní a horní stanice i mezistanice na Růžové hoře. Mezistanice a horní stanice vznikly přebudováním původních objektů v jejich půdorysech, dolní stanice je zcela nová. Nástupní objekt se posunul blíže k Peci pod Sněžkou, lanovka nově překonává řeku Úpu.
Původní lanovka na Sněžku, kterou vyrobila Transporta Chrudim, dojezdila na horním úseku loni v květnu, na spodním v září. Služeb lanovky z roku 1949 ročně využívalo 200 tisíc lidí.