Lodě tak rozšíří stávající flotilu starších a podstatně menších plavidel Vídeň, Lipsko a Utrecht. Na cestu do Brna se vydaly v pondělí ráno z obce Hlavečník v pardubickém kraji a jejich trasa po souši byla dlouhá 200 kilometrů.

Náklad byl vysoký šest metrů. Každá z lodí je 25 metrů dlouhá, šířka trupu je 6,22 metrů a hmotnost nadměrného nákladu, který se pohyboval maximální rychlostí 15 kilometrů v hodině, je 58 tun.

Každá z lodí je 25 metrů dlouhá, šířka trupu je 6,22 metrů.

FOTO: Miroslav Homola, Právo

„Lodě se nyní dovybaví, natřou, pokřtí a po zkušebních plavbách svezou první řádné pasažéry při zahájení plavební sezóny 14. dubna roku 2012. Každá z nových lodí přitom uveze až 200 cestujících,“ uvedla mluvčí Dopravního podniku města Brna, který lodní dopravu provozuje jako součást městské hromadné dopravy.

Lodě se nyní dovybaví, natřou, pokřtí a po zkušebních plavbách svezou první řádné pasažéry při zahájení plavební sezony roku 2012 14. dubna.

FOTO: Miroslav Homola, Právo

V Brně jsou lodě na přehradě hojně využívány nejen pro školní výlety či jako turistická rarita. K běžné přepravě je používají i mnozí chataři, kteří bydlí na březích údolní nádrže. Letos lodě, které jsou díky elektrickým pohonům naprosto ekologicky čisté a také velmi tiché, přepravily 224 000 pasažérů. Brněnská lodní flotila patří k evropským raritám.

V Brně jsou lodě na přehradě hojně využívány nejen pro školní výlety či jako turistická rarita, ale k běžné přepravě je používají i mnozí chataři.

FOTO: Miroslav Homola, Právo