Přikrývky jsou vyrobené ze speciálních optických vláken, která se zabarvují podle informací přenášených do deky z nasazené čelenky. Na té jsou neurosenzory snímající mozkové vlny. Ty jsou pak prostřednictvím Bluetooth přeneseny do elektroniky pokrývky, která se zbarví podle aktuální nálady cestujícího.

Pokud se cestující cítí pohodlně a jsou klidní a uvolnění nebo jsou v hlubokém spánku, mají být deky modré, pokud se naopak cítí nekomfortně a jsou ve stresu, zabarví se do červených odstínů.

Jiné barevné tóny znační prostor pro zlepšení komfortu.

Jiné barevné tóny než modré značí prostor pro zlepšení komfortu.

Přikrývky nesou název „Happy blankets” neboli šťastné přikrývky. Jak název naznačuje, jejich účelem je učinit pasažéry spokojené a zjistit, co by jim mohlo během letu udělat dobře.

Před testováním si cestující musí nasadit speciální čelenky.

Před testováním si cestující musí nasadit speciální čelenky.

Společnost už tyto deky nechala otestovat skupinou dvanácti dobrovolníků na palubě letounu B787 Dreamliner obsluhujícího trasu z londýnského Heathrow do amerického New Yorku.

Test například ukázal, že se cestující cítí lépe, když dostanou občerstvení. Pro pocity bylo ale důležité nepřejídat se těžkými jídly.

Občerstvení podle očekávání zlepšilo pocity cestujících.

Občerstvení podle očekávání zlepšilo pocity cestujících.

Vliv na barevnost měly i různé druhy filmů od komedie po horory, výsledky ovlivňovalo i zvolené osvětlení na palubě letadla či specifické místo k sezení.

Letecké společnosti díky přikrývkám získají informace o vhodnosti různých filmových žánrů pro promítání na palubě letadel.

Letecké společnosti díky přikrývkám získají informace o vhodnosti různých filmových žánrů pro promítání na palubě letadel.

„Je to vůbec poprvé, kdy nějaká letecká společnost použila podobnou moderní technologii ke zjištění zpětné vazby na své služby. Díky tomu můžeme spolehlivě zjistit, zda cestující na palubách našich letadel mají dostatek podnětů k tomu, aby mohli spokojeně relaxovat nebo spát. Zároveň se dozvíme, co přesně má na jejich pohodlí vliv. Zda osvětlení paluby, jídlo, zábavní systém nebo pozice, ve které sedí či leží,“ uvedl Petr Duchek, obchodní ředitel British Airways pro Českou republiku, Polsko a Slovensko.