Za posledních 30 let vytvořil přes 230 děl – všechna výhradně z přírodních materiálů. Mnohá z nich již není možné spatřit, protože se postupem času rozpadla. I to je jedna z charakteristik Doughertyových výtvorů. Pruty a větve spletené do určitého útvaru, jenž někdy připomíná kostelík, jindy věž, obří džbány či hnízdo anebo naopak vůbec nic konkrétního, stojí na svém místě po určitý čas. Pak se struktura uvolní, rozpadne a stane se součástí okolní přírody.

Patrick Dougherty při práci na jednom ze svých děl.

Patrick Dougherty při práci na jednom ze svých děl

FOTO: Profimedia.cz

Hned za rohem, tak se jmenuje soubor útvarů připomínajících historickou vesnici přimknutou zády k řadě stromů. Když je člověk obejde, vrátí se zpět do moderního světa.

Hned za rohem – tak se jmenuje soubor útvarů připomínajících historickou vesnici přimknutou zády k řadě stromů. Když je člověk obejde, vrátí se zpět do moderního světa.

FOTO: Profimedia.cz

Inspirací pro tvorbu je pro Patricka vždy konkrétní místo, pro nějž má novou skulpturu vytvořit. Velice častojeho výtvory připomínají historické stavby nebo jen chýše. Mnoho jeho děl zaujme provázaností jednotlivých prvků.

Chýše podpírající větve rozložitého stromu jsou na zahradě Muzea moderního umění v Honolulu.

Chýše podpírající větve rozložitého stromu jsou na zahradě Muzea moderního umění v Honolulu.

FOTO: Profimedia.cz

Prvním impulzem pro tvorbu z prutů byla pro Patricka pravděpodobně jeho práce na vlastním domě. Když si ve svých 28 letech koupil pozemek v Severní Karolíně, rozhodl se postavit na něm dům pouze z materiálu, který na něm nalezne. Využil tedy spadaných větví, starých kmenů stromů a kamení. V tomto domě žije dodnes se svou ženou a synem.

K častým motivům patří nejrůznější nádoby a džbány nebo kameny s otvory připomínající lidské tváře.

K častým motivům patří nejrůznější nádoby a džbány nebo kameny s otvory připomínající lidské tváře.

FOTO: Profimedia.cz

„Zajímá mě náš vztah k přírodě a jak se naše chápání ,divočiny‘ přesunulo od konceptu ,člověk proti živlům‘ k diskusi o křehkosti přírody před hrozbami, které představuje znečištění, globální oteplování nebo úbytek živočišných druhů,“ řekl Patrick Dougherty pro server ArchDaily.

Několik Doughertyho děl velmi připomíná obří kamenné kruhy z dávnověku.

Několik Doughertyho děl velmi připomíná obří kamenné kruhy z dávnověku.

FOTO: Profimedia.cz