Dnes jsme informovali o boji za vyšší rychlost na dálnicích v Texasu [celá zpráva]. Pro americké higways je poslední výrobek Livernois Motorsports "vyloženě určen". Rychlostní limity Ford Livernois Motorsports Mustang GT dokáže splnit asi stejně jako stáhnout spotřebu pod šest litrů.

Dusík pracuje

Livernois se pořádně podívalo na vidlicový osmiválec z modelu GT, který dostal ukrutný doping. Objem 4,6 l s kompresním poměrem 9,5:1 a třemi ventily na válec hltá vzduch násilím tlačený centrifugálním kompresorem ProCharger F-1A přes mezichladič vzduch/vzduch se třemi jádry. Jenže to není všechno. Pro krátkodobé zvýšení výkonu je na sací potrubí napíchnuta i jednotka vstřikování NOx. To se pak není co divit, že řidič může využít maximální výkon 627 kW a točivý moment 945 N.m.

Hodně výkonu = velké změny

Samozřejmě, že tohle nemůže vydržet klasický velkoobjemový pomaloběžný americký agregát. Livernois tam museli připravit i nové kované písty, vačky, hlavu válců, klikovou hřídel a samozřejmě i výfukové potrubí se speciálním křížením pro zachování ideální pulzace.

Točivý moment však nedokáže přenést na jednu nápravu jen tak něco. Převodovka ze sériového vozu tak musela jít celá pryč a nahradil jí známý "šestikvalt" Viper-spec T56. Také spojka dostala supersportovní úpravu.

Podvozek musel být pro vysoké zatížení kompletně přestavěn. Na subrámech byly přidány speciální příčky pro omezení kroucení, nastavitelné jsou nyní nejen tlumiče, ale i zkrutné stabilizátory a podložky pod pružinami. Brzdy jsou patnáctipalcové se šestipístkovými třmeny.

Livernois Motorsport bohužel k vozu neuvedlo žádné další podrobnosti. Dokonce ani to, o kolik dokáže vůz překročit povolenou rychlost na amerických dálnicích.