Made by Carlsson

O tom, že Carlsson vozy Mercedes-Benz umí není třeba pochybovat. Jeho dlouholeté zkušenosti se zúročily v přípravě nového céčka. To bylo připravené během rekordně krátké doby. Vždyť většinu úprav motorů již měli technici dávno hotovou, stačilo jen lehce poladit řídící jednotku.

Samozřejmě, že nejlépe se upravují turbodiesely. Motor 220 CDI po úpravě dosáhl výkonu 150 kW (původně 125 kW) a točivý moment vzrostl ze 400 na 480 N.m. Ovšem nejžádanější úpravou je navýšení výkonu u většího vznětového motoru 320 CDI. Jeho 30 kW navíc dá dohromady 195 kW a točivý moment 612 N.m je k dispozici již od 1800 ot./min.

Ale vrcholem není žádný "sypač popela". Model CK35 je postaven na základu 3,5litrového zážehového šestiválce z SLK. Optimalizací sacího traktu, výfukového potrubí a samozřejmě i elektroniky se zvedl výkon na 217 kW a točivý moment na 385 N.m. Pak se není co divit, že kombi CK35 dokáže jet rychlostí až 270 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za šest sekund.

:. Carlsson CK35 Kombi

Made by Brabus

Ovšem ani Brabus není v tuningu žádný nováček. Takže se podívejme, co nabízí pro motory céčkových kombíků on. Model C 200 CDI dostane díky PowerXtra kitu 28,7 kW navíc a výsledný točivý moment pak je 385 N.m. Stejná značka tuningového "powerboxu" pak u C 220 CDI vyžene výkon na 162 kW (+36,8 kW) a točivý moment na 480 N.m. C 320 CDI má navýšení výkonu 35,3 kW a točivý moment se šplhá až 590 N.m.

:. Brabus C 4.0 Kombi

Ovšem Brabus se zajímá i o benzínové jednotky. Motory 280 a 350 jsou Brabusem převrtány na čtyři litry. Kompletní úprava motoru včetně nového klikového hřídele, výfuku, sání, elektroniky a vstřikovačů pak vyžene výkon na 244 kW a točivý moment na 420 N.m. Maximální rychlost vozu je 275 km/h a zrychlení kombíku z 0 na 100 km/h je prý za 5,9 s.