Hlavní obsah

Koncept Citroën C-Cactus

Koncepty jsou kořením každého autosalonu. Citroën si okoření svůj stánek Cactusem. Tak se totiž jmenuje studie hybridního vozu, který dbá sice na design, ale ještě více na ekologii.

Koncept Citroën C-Cactus

Automobil o rozměrech 4200 x 1800 x 1490 mm na rozvoru 2800 mm je hodně zvláštní. Není to ani tak vzhledem. U konceptů už jsme si zvykli na mnohem zvláštnější tvary, ale spíš svým přístupem k ekologii.

Při konstrukci vozu se totiž dbalo na to, aby se co nejvíce ušetřilo, a to nejen na penězích. Jednoduchá konstrukce totiž znamená i nižší energetický výdej. Tak kupříkladu interiér. Ten je složený jen z několika dílů a ne z tisíců malých kousků. Není třeba dělat sedadla konstrukčně náročná, když postačí dva kusy k sobě složené a vyplněné "chytrým" materiálem, který se přizpůsobí postavě. Stejně tak se omezily díly na přístrojové desce či dveřích (když má vůz klimatizaci, tak rovnou přišel o stahování okének).

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Vůz navíc je z velké části vyroben z recyklovaných a dále recyklovatelných materiálů. Mezi ty zajímavé patří například panely vyrobené z dubové kůry nebo speciální guma na recyklovatelných pneumatikách.  Plst použitá na výplně panelů dveří a odkládací přihrádky je vyrobena z vlny. Tento materiál nevyžaduje žádné chemické přísady a je biologicky rozložitelný.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Pod kapotou se setkáme hybridním hnacím ústrojím, v němž je zkombinován naftový motor (51 kW) s filtrem pevných částic a elektromotor poskytující výkon dalších 20 kW. CCactus s ním spotřebu pouhých 2,9 l/100 km s emisemi CO2 o hodnotě 78 g/km v kombinovaném provozu. Při městském provozu zajišťuje režim ZEV (Zero Emission Vehicle-vozidlo s nulovými emisemi) tichý provoz plně na elektrický pohon. Maximální rychlost konceptu C-Cactus s váhou 1180 kg (včetně baterií) byla záměrně omezena na 150 km/h, protože ekologický provoz víc stejně nepotřebuje.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků