Článek
Automobil o rozměrech 4200 x 1800 x 1490 mm na rozvoru 2800 mm je hodně zvláštní. Není to ani tak vzhledem. U konceptů už jsme si zvykli na mnohem zvláštnější tvary, ale spíš svým přístupem k ekologii.
Při konstrukci vozu se totiž dbalo na to, aby se co nejvíce ušetřilo, a to nejen na penězích. Jednoduchá konstrukce totiž znamená i nižší energetický výdej. Tak kupříkladu interiér. Ten je složený jen z několika dílů a ne z tisíců malých kousků. Není třeba dělat sedadla konstrukčně náročná, když postačí dva kusy k sobě složené a vyplněné "chytrým" materiálem, který se přizpůsobí postavě. Stejně tak se omezily díly na přístrojové desce či dveřích (když má vůz klimatizaci, tak rovnou přišel o stahování okének).
:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.
Vůz navíc je z velké části vyroben z recyklovaných a dále recyklovatelných materiálů. Mezi ty zajímavé patří například panely vyrobené z dubové kůry nebo speciální guma na recyklovatelných pneumatikách. Plst použitá na výplně panelů dveří a odkládací přihrádky je vyrobena z vlny. Tento materiál nevyžaduje žádné chemické přísady a je biologicky rozložitelný.
:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.
Pod kapotou se setkáme hybridním hnacím ústrojím, v němž je zkombinován naftový motor (51 kW) s filtrem pevných částic a elektromotor poskytující výkon dalších 20 kW. CCactus s ním spotřebu pouhých 2,9 l/100 km s emisemi CO2 o hodnotě 78 g/km v kombinovaném provozu. Při městském provozu zajišťuje režim ZEV (Zero Emission Vehicle-vozidlo s nulovými emisemi) tichý provoz plně na elektrický pohon. Maximální rychlost konceptu C-Cactus s váhou 1180 kg (včetně baterií) byla záměrně omezena na 150 km/h, protože ekologický provoz víc stejně nepotřebuje.