Hlavní obsah

Značka MG vstupuje na český a slovenský trh, nabídne plug-in hybrid i motor bez turba

Původně britská, dnes čínským koncernem SAIC vlastněná značka MG vstupuje na český a slovenský trh se dvěma crossovery. Nemají pohon všech kol, snaží se zaujmout bohatou výbavou za zajímavou cenu. Ojedinělý na trhu je však i čtyřválec bez přeplňování.

Foto: MG

MG EHS

Článek

Oba crossovery mají pohon přední nápravy, jeden z nich bude k mání výhradně s plug-in hybridním pohonem. Vyplývá to z ceníků, které automobilka zveřejnila.

Foto: MG

MG ZS

Menší ze dvou modelů v nabídce se jmenuje ZS a je to crossover segmentu B, tedy konkurent např. Renaultu Captur či Škody Kamiq. Je dlouhý 4,3 metru, nabídne 448 litrů prostoru pro zavazadla, vyrábí se od roku 2017 a v roce 2020 prošel modernizací.

V Česku bude k mání s 1,5l čtyřválcem bez přeplňování, který svých 106 koní pošle na přední kola přes pětistupňovou manuální převodovku. Stokilometrovou rychlost pokoří za 10,6 sekundy, pokračuje až ke 175 km/h a má spotřebovat 6,6 l benzínu na 100 km.

Na český trh vstupuje nová značka, automobilka Dongfeng

AutoMoto

Už základní výbava je poměrně slušná. Obsahuje kromě povinných prvků, jako je stabilizační systém či ABS, také asistent rozjezdu do kopce a asistent sjíždění prudkých kopců, hlavové airbagy vpředu i vzadu, automatické bi-LED světlomety, elektricky sklopná zrcátka, 10,1″ displej s podporou Androidu Auto a Apple CarPlay, automatickou klimatizaci, tempomat, automatické stěrače, litá kola, couvací senzory nebo kožený volant.

Foto: MG

MG ZS

V dalších třech výbavových stupních najdete např. kamery pro 360° výhled z vozidla, prosklenou střechu, vyhřívané přední sedačky s čalouněním ze syntetické kůže, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, sledování mrtvých úhlů, hlídání situace za vozem při couvání, bezklíčový přístup, navigaci či přední mlhovky.

Druhým motorem v nabídce, s nímž se pojí i vyšší výbava, je přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 111 koní. Ten lze mít buď s šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou. Na 100 km/h se rozpohybuje za 11,2, resp. 12,4 sekundy, maximálka je 180, resp. 170 km/h a spotřeba benzínu je 6,6, resp. 7,2 l/100 km dle normy WLTP.

Kompletní ceník MG ZS
VýbavaMotorCena
Essential1,5 DVVT 78 kW (106 k)/141 N.m424 940 Kč
Emotion1,5 DVVT 78 kW (106 k)/141 N.m458 940 Kč
Elegance1,0 TGI 82 kW (111 k)/160 N.m494 940 Kč
Exclusive1,0 TGI 82 kW (111 k)/160 N.m529 940 Kč

Tisková zpráva zmiňuje i elektrickou verzi modelu ZS, která má na jedno nabití ujet až 440 km. V ceníku však není, z čehož soudíme, že alespoň prozatím v Česku k mání nebude.

Foto: MG

MG EHS

Větším modelem v nabídce je EHS, tedy plug-in hybridní verze modelu HS. Patří do segmentu C, což znamená, že bude konkurovat Škodě Karoq či Mitsubishi Eclipse Cross. Model se představil v roce 2018 a je dlouhý téměř 4,6 metru.

Přední kola pohání ústrojí složené z přeplňovaného 1,5l zážehového čtyřválce a elektromotoru skrz desetistupňovou automatickou převodovku. Celkový výkon systému je 258 koní, zrychlení na stovku je za 6,9 sekundy.

Foto: MG

MG EHS

Vůz má spotřebovat 1,8 l benzínu na 100 km, což znamená, že se vejde do padesátigramového limitu emisí CO2 na kilometr a v Česku dostane „elektromobilní“ registrační značky. Na jedno nabití 16,6kWh baterie má ujet 52 km. Nabití z běžné 230V 10A zásuvky zabere 7 hodin, 16A zásuvka to díky 3,7kW palubní nabíječce stihne za 4 h 30 min.

EHS nabídne v základní výbavě kromě spousty asistenčních systémů a v podstatě všeho, co menší ZS i s příplatky, také adaptivní tempomat spolu s aktivním vedením v jízdním pruhu a asistentem pro jízdu v koloně, dvouzónovou klimatizaci, navigaci, digitální přístrojový štít, couvací kameru či vyhřívané přední sedačky. Připlatit je možné za ledková světla, panoramatickou kameru, prosklenou střechu, sportovní sedadla či třeba elektrické páté dveře.

Kompletní ceník MG EHS
VýbavaMotorCena
Emotion1,5 TGI + el. 190 kW (258 k)887 940 Kč
Exclusive1,5 TGI + el. 190 kW (258 k)978 940 Kč

Auta značky MG se v Česku budou prodávat na 19 místech, kromě Olomouckého je v každém kraji aspoň jedno dealerství. Nabízí sedmiletou záruku, která se v případě plug-in hybridního EHS vztahuje i na baterii a elektrický pohon, a také asistenci pro celou Evropu v ceně vozu pro první rok od pořízení.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám