Článek
Oba crossovery mají pohon přední nápravy, jeden z nich bude k mání výhradně s plug-in hybridním pohonem. Vyplývá to z ceníků, které automobilka zveřejnila.

MG ZS
Menší ze dvou modelů v nabídce se jmenuje ZS a je to crossover segmentu B, tedy konkurent např. Renaultu Captur či Škody Kamiq. Je dlouhý 4,3 metru, nabídne 448 litrů prostoru pro zavazadla, vyrábí se od roku 2017 a v roce 2020 prošel modernizací.
V Česku bude k mání s 1,5l čtyřválcem bez přeplňování, který svých 106 koní pošle na přední kola přes pětistupňovou manuální převodovku. Stokilometrovou rychlost pokoří za 10,6 sekundy, pokračuje až ke 175 km/h a má spotřebovat 6,6 l benzínu na 100 km.
Už základní výbava je poměrně slušná. Obsahuje kromě povinných prvků, jako je stabilizační systém či ABS, také asistent rozjezdu do kopce a asistent sjíždění prudkých kopců, hlavové airbagy vpředu i vzadu, automatické bi-LED světlomety, elektricky sklopná zrcátka, 10,1″ displej s podporou Androidu Auto a Apple CarPlay, automatickou klimatizaci, tempomat, automatické stěrače, litá kola, couvací senzory nebo kožený volant.

MG ZS
V dalších třech výbavových stupních najdete např. kamery pro 360° výhled z vozidla, prosklenou střechu, vyhřívané přední sedačky s čalouněním ze syntetické kůže, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, sledování mrtvých úhlů, hlídání situace za vozem při couvání, bezklíčový přístup, navigaci či přední mlhovky.
Druhým motorem v nabídce, s nímž se pojí i vyšší výbava, je přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 111 koní. Ten lze mít buď s šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou. Na 100 km/h se rozpohybuje za 11,2, resp. 12,4 sekundy, maximálka je 180, resp. 170 km/h a spotřeba benzínu je 6,6, resp. 7,2 l/100 km dle normy WLTP.
| Kompletní ceník MG ZS | ||
|---|---|---|
| Výbava | Motor | Cena |
| Essential | 1,5 DVVT 78 kW (106 k)/141 N.m | 424 940 Kč |
| Emotion | 1,5 DVVT 78 kW (106 k)/141 N.m | 458 940 Kč |
| Elegance | 1,0 TGI 82 kW (111 k)/160 N.m | 494 940 Kč |
| Exclusive | 1,0 TGI 82 kW (111 k)/160 N.m | 529 940 Kč |
Tisková zpráva zmiňuje i elektrickou verzi modelu ZS, která má na jedno nabití ujet až 440 km. V ceníku však není, z čehož soudíme, že alespoň prozatím v Česku k mání nebude.

MG EHS
Větším modelem v nabídce je EHS, tedy plug-in hybridní verze modelu HS. Patří do segmentu C, což znamená, že bude konkurovat Škodě Karoq či Mitsubishi Eclipse Cross. Model se představil v roce 2018 a je dlouhý téměř 4,6 metru.
Přední kola pohání ústrojí složené z přeplňovaného 1,5l zážehového čtyřválce a elektromotoru skrz desetistupňovou automatickou převodovku. Celkový výkon systému je 258 koní, zrychlení na stovku je za 6,9 sekundy.

MG EHS
Vůz má spotřebovat 1,8 l benzínu na 100 km, což znamená, že se vejde do padesátigramového limitu emisí CO2 na kilometr a v Česku dostane „elektromobilní“ registrační značky. Na jedno nabití 16,6kWh baterie má ujet 52 km. Nabití z běžné 230V 10A zásuvky zabere 7 hodin, 16A zásuvka to díky 3,7kW palubní nabíječce stihne za 4 h 30 min.
EHS nabídne v základní výbavě kromě spousty asistenčních systémů a v podstatě všeho, co menší ZS i s příplatky, také adaptivní tempomat spolu s aktivním vedením v jízdním pruhu a asistentem pro jízdu v koloně, dvouzónovou klimatizaci, navigaci, digitální přístrojový štít, couvací kameru či vyhřívané přední sedačky. Připlatit je možné za ledková světla, panoramatickou kameru, prosklenou střechu, sportovní sedadla či třeba elektrické páté dveře.
| Kompletní ceník MG EHS | ||
|---|---|---|
| Výbava | Motor | Cena |
| Emotion | 1,5 TGI + el. 190 kW (258 k) | 887 940 Kč |
| Exclusive | 1,5 TGI + el. 190 kW (258 k) | 978 940 Kč |
Auta značky MG se v Česku budou prodávat na 19 místech, kromě Olomouckého je v každém kraji aspoň jedno dealerství. Nabízí sedmiletou záruku, která se v případě plug-in hybridního EHS vztahuje i na baterii a elektrický pohon, a také asistenci pro celou Evropu v ceně vozu pro první rok od pořízení.








