Hlavní obsah
Škoda Kamiq na ženevském autosalonu 2019 Foto: Marek Bednář, Novinky

Ženeva 2019: Jaká je Škoda Kamiq naživo? Překvapí, kde byste to nečekali

Slovo „kamiq“ vyjadřuje v jazyce Inuitů situaci, kdy do sebe všechno hezky zapadá. Jestli je nejnovější produkční škodovka, která si odbývá výstavní premiéru na ženevském autosalonu, skutečně taková, jsme omrkli na vlastní oči.

Škoda Kamiq na ženevském autosalonu 2019 Foto: Marek Bednář, Novinky
Ženeva 2019: Jaká je Škoda Kamiq naživo? Překvapí, kde byste to nečekali

Kamiq je vedle Visionu iV jednou ze dvou největších novinek na stánku Škody na autosalonu v Ženevě. I když se představil už před několika dny, naživo si ho můžeme prohlédnout až nyní – a skutečně je na co se dívat.

Kontroverzní přední světla mu vážně sluší, vypadá drsňácky na to, že je jen dalším malým crossoverem. Ovšem, jen na první pohled, než si sednete dovnitř.

Představte si ho v nějaké tmavé barvě. Jen s denním svícením bude ve zpětném zrcátku vypadat opravdu přísně.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Prostornost zejména na zadních sedačkách je doslova ohromující. Měřím 184 cm, a když si sednu „za sebe“, mám spoustu místa před koleny i nad hlavou.

Pokud vás napadlo srovnání s Fabií Combi, vězte, že Kamiq je prostornější všude kromě zavazadelníku. Nutno ovšem dodat, že zadní sedák je docela nízko. Velkému člověku se tu sedí velmi příjemně, ale malý se může cítit utopený.

Tolik místa vzadu mám, když si sednu „za sebe“.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Palubní deska není nepodobná té v modelu Scala a např. ovládací panel klimatizace je stejný – a velmi povedený a uživatelský přívětivý, nutno dodat. Displej infotainmentu je velký, ale nepůsobí nijak nepatřičně.

Nacházím ale také místa, která se nepovedla a jež jsou zároveň dost důležitá. Madlo řidičových dveří je například vyrobeno z tvrdého plastu, stejně jako obložení středové konzole v místě, kde se o ně opírá řidičovo koleno. Jak rychle, příp. jestli vůbec bude tlačit, zjistím, až se s Kamiqem projedu.

Palubní deska je povedená, ale místy působí lacině.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Kamiq zaujme také řadou tzv. „Simply Clever“ prvků, které už ale známe z jiných modelů škodovky. Patří k nim ochrana hrany dveří při otevírání a svítilna v zavazadelníku. Elektrické páté dveře a výklopné tažné zařízení jsou příjemnými prvky, které člověk u malých SUV jen tak nenajde.

Ovšem, tohle všechno člověk nejvíc ocení, když s Kamiqem bude jezdit, ne ho jen staticky zkoumat. Pro úplnost – Kamiq bude k mání s benzínovými motory o výkonu 115 až 150 koní a točivém momentu 200 až 250 N.m. Diesel je v nabídce jeden a dává 115 koní a 250 N.m. A pokud byste chtěli jezdit na plyn, k mání je i tříválec na CNG - 1,0 G-Tec s 90 koňmi a 145 newtonmetry.

Anketa
Líbí se vám Kamiq?
Ano, velmi
72.2 %
Ano, až na přední světla
8.3 %
Nic moc
8.3 %
Nelíbí
11.2 %
Celkem hlasovalo 36 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků