Hlavní obsah

V Anglii budou v nových budovách povinně nabíječky pro elektromobily

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Londýn

Od příštího roku budou muset být v nově postavených budovách v Anglii –⁠ včetně bytovek, supermarketů a pracovišť –⁠ instalovány nabíjecí stanice pro elektromobily. Počítá s tím nová legislativa, kterou tento týden představila londýnská vláda. Detaily ambiciózního plánu na „zezelenání“ země pro Novinky poodkrylo britské ministerstvo dopravy.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQC

Článek

Díky těmto předpisům bude v Anglii do roku 2030, kdy se ve Spojeném království přestanou prodávat nové benzinové a naftové automobily, zřízeno až 145 tisíc dalších dobíjecích stanic ročně.

Napříč Anglií je v tuto chvíli k dispozici 26 tisíc veřejných nabíjecích stanic, k tomu dalších 250 tisíc v domácnostech a na pracovištích.

Británie zvažuje kvůli elektroautům zpoplatnit silnice

Evropa

„U nových obytných domů (včetně bytů), které mají u pozemku vlastní parkoviště, bude vyžadováno alespoň jedno dobíjecí místo na obytný dům,“ prozradil Novinkám tiskový mluvčí ministerstva dopravy Marco Barbato.

„Nebytová parkoviště, která mají více než deset parkovacích míst, budou mít alespoň jedno dobíjecí místo. Kabelové vedení bude muset být k dispozici pro každé páté z celkového počtu míst,“ dodal.

Nařízení se bude kromě nově vybudovaných objektů týkat také těch, které projdou rekonstrukcí. Česká republika přijala obdobná pravidla implementací směrnice EU, která nabyla účinnosti 12. listopadu.

Rychlonabíjecí stanice jen v nebytových budovách

Johnsonova vláda si od nařízení slibuje větší dostupnost klimaticky rozumnějšího způsobu života.

Rychlonabíjecí stanice používají stejnosměrný proud, což vyžaduje třífázové připojení k síti, které není v domácnostech v Británii standardem. Rychlonabíjecí stanice instalované podle těchto předpisů však mohou být běžnější v nebytových budovách.
Marco Barbato, mluvčí britského ministerstva dopravy

Jak je všeobecně známo, baterie v elektroautech zatím nevydrží moc dlouho, a proto skutečnost, že si bude člověk moct svůj vůz dobít jak doma, v práci, tak při nákupu, by už lidi nemuselo od nákupu bezemisního vozidla odrazovat.

Co se týče typu nabíjecího místa, pro domácnosti budou předpisy vyžadovat instalaci nabíjecích bodů s minimálním výkonem 7 kW. Tato rychlost je nabíjena střídavým proudem, což je značně pomalejší, a proto vhodné pouze pro místa, kde člověku nevadí nechat auto přes noc.

Prodej baterií pro elektroauta se za čtyři měsíce více než zdvojnásobil

AutoMoto

„Rychlonabíjecí stanice používají stejnosměrný proud, což vyžaduje třífázové připojení k síti, které není v domácnostech v Británii standardem. Rychlonabíjecí stanice instalované podle těchto předpisů však mohou být běžnější v nebytových budovách,“ vysvětlil rozhodnutí Barbato z ministerstva dopravy.

Britský ministerský předseda měl ambiciózní záměr velkou pompou představit na pondělní akci Konfederace britského průmyslu (CBI), jeho projev však nešel podle plánu, pomíchaly se mu stránky a v řeči sbíhal k nesouvisejícím tématům, jako je fenomén animované postavičky pro děti Prasátko Peppa.

Reklama

Výběr článků

Načítám