Hlavní obsah

Toyota Supra slaví výročí speciální edicí. Aut bude jen hrstka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Současná supra je na trhu jen chvíli, ale jako samostatný model slaví 35 let a pro tuto příležitost vznikne speciální edice. Bude se jednat o pouhých 35 šestiválců a 35 čtyřválců a automobilka bude zájemce, kterým auto prodá, losovat.

Foto: Toyota

Toyota Supra 35th Anniversary

Článek

O některých autech se ví, že budou ceněnými sběratelskými kousky ještě dřív, než se začnou vůbec prodávat. Výroční Toyota Supra 35th Anniversary k nim patří – vznikne pouze 70 kusů.

Jméno Supra u značky existuje už od roku 1978, ovšem tehdy to byla varianta modelu Celica. Samostatným autem se supra stala až v roce 1986 s generací A70, běžně nazývanou jako třetí. A právě na tento rok ukazuje výroční edice páté generace, označené A90.

Foto: Toyota

Toyota Supra 35th Anniversary

Čím je výroční edice tak speciální? Kromě plánu výroby – pouhých 35 čtyřválců s označením SZ-R a 35 šestiválců označených RZ – to jsou matná černá kola a karbonové prvky v interiéru.

Foto: Toyota

Toyota Supra 35th Anniversary

Čtyřválec bude k mání v pěti barvách včetně jasně žluté „Lightning na fotkách”, šestiválec naopak výhradně v matně šedé. Výsledný vůz tak bude patrně dost podobný edici A90 limitované na 90 vyrobených kusů, v níž supra přišla na trh a kterou jsme testovali.

Foto: Toyota

Toyota Supra 35th Anniversary

Zájemci se mohou hlásit na webu Toyoty do 31. srpna. O týden později, 7. září, proběhne losování a celkem 70 šťastlivců dostane možnost si auto koupit. Ceny startují na 7 835 000 jenů (cca 1,5 milionu korun) za šestiválec a 6 535 000 jenů (cca 1,3 milionu korun) za čtyřválec.

Obě verze jsou primárně určeny pro japonský trh, ale zda budou zájemci z jiných zemí například předem vyřazeni z losování, či zda se ho mohou také účastnit, není známo.

Reklama

Související články

Test čtyřválcové Toyoty Supra: Zkrocení

Řeknu to rovnou a bez servítek - čtyřválcová supra je lepší řidičské auto než šestiválcová. Řada lidí se mnou nebude souhlasit, ale to nevadí. Lehčí příď...

Výběr článků

Načítám