Hlavní obsah

Škoda 2021: Hromada novinek v kabinách i pod kapotami

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Třebaže to nelze považovat za facelift všech modelů najednou, novinky, které si Škoda přichystala pro svá auta modelového roku 2021, nejsou zanedbatelné. Týkají se zejména infotainmentu a připojení k internetu.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Škoda Superb Combi Scout 2,0 TSI 4x4

Článek

Ve srovnání s novou Octavií působí infotainment většiny ostatních Škodovek poněkud zastarale, snad až na Scalu a Kamiq. A proto jednou ze změn, které čekají modely Superb, Karoq a Kodiaq, je nový infotainment z Octavie, označený MIB3.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Infotainment MIB3 (zde v nové Octavii) je trvale připojen k internetu.

Přístrojový štít by nicméně měl podle aktuálně dostupných informací zůstat původní, tj. s dostupnou teplotou oleje a úžasně přehledným zobrazením s centrálním otáčkoměrem.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Toto úžasně přehledné zobrazení novému digitálnímu přístrojovému štítu v Octavii chybí. Zde v modernizovaném Superbu.

Systém MIB3 je trvale připojen k internetu, takže i vestavěná navigace bude mít k dispozici mnohem přesnější data o dopravě. Kromě toho systém nabídne bezdrátové zrcadlení smartphonu a asistentku Lauru. Na druhé straně místo standardních portů USB tu budou USB-C. Na přání může jeden z nich být umístěn ve vnitřním zpětném zrcátku, např. kvůli palubní kameře.

Nová Škoda Octavia jde s cenou dolů, díky nové základní výbavě a nejslabšímu motoru

AutoMoto

Po vzoru Kodiaqu dostávají modely Superb a Karoq panoramatický kamerový systém a asistent pro manévrování s přívěsem. Fabia, Scala, Kamiq a Karoq zase budou mít nový software bezklíčového přístupu Kessy – klíč se po 5 minutách bez pohybu deaktivuje. Tím je znemožněn útok na auto pomocí tzv. bezdrátového mostu.

Všechny modely mají nově ve standardu příjem digitálního rádia a do všech se také stěhuje nový dvouramenný volant z Octavie. Tříramenný volant je standardem pro verze RS, Sportline a Monte Carlo.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Nový dvouramenný volant (zde v Octavii) se vážně povedl.

Změny jsou i pod kapotou řady modelů. Fabii přibyla možnost dvouspojkové převodovky DSG pro 95k verzi litrového tříválce TSI. Modely Scala, Kamiq, Karoq, Kodiaq a Superb také v průběhu roku dostanou nové motory s označením „Evo”.

Tam patří např. inovovaný tříválec 1,0 TSI s turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek a filtrem pevných částic. Pracuje v Millerově cyklu, tedy že sací ventil je otevřen ještě část kompresní fáze. Trocha nasátého vzduchu je tedy vytlačena zpět do sání, takže expanzní poměr je větší než kompresní a efektivita motoru je tedy větší. Díky přeplňování také nejsou výkonové ztráty výrazné; podle tiskové zprávy je výhodou dostupnost nejvyššího točivého momentu v nižších otáčkách.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Motor 1,5 TSI Evo je vážně povedený. Zde v nové Octavii.

Benzinový čtyřválec 1,5 TSI Evo je vybaven technologií odpojování dvou válců při nízké zátěži. Spolu s 1,0 TSI pracují se vstřikovacími tlaky 350 barů, což má znamenat nižší hydraulické ztráty a nižší spotřebu paliva.

Naftové motory také budou mít přídomek Evo a hlavní změnou u nich je optimalizace systému selektivní katalytické redukce, při níž se do speciálního katalyzátoru vstřikuje roztok močoviny AdBlue pro zásadní snížení emisí oxidů dusíku.

A konečně novinkou pro Superb, Kodiaq, Karoq, Kamiq a Scalu je také funkce Personalizace 2.0, která umí pomocí uživatelského účtu Škoda Connect přenášet nastavení všeho možného z jedné patřičně vybavené škodovky do druhé.

Reklama

Související články

Test Škody Superb Scout TSI: Když nechcete SUV

Mám rád velká, silná auta a Superb s nejsilnějším zážehovým motorem k nim na papíře patří. Jeho sílu jsem tentokrát zužitkoval s přívěsem a získal při tom pár...

Výběr článků

Načítám