Hlavní obsah

Seat Tarraco už se umí nabíjet ze zásuvky, na rozdíl od bratrského Kodiaqu

Novinky, laz

Seat představuje své největší SUV Tarraco ve verzi FR PHEV. Kombinace písmen znamená sportovní variantu kombinovanou s plug-in hybridním pohonným ústrojím. Zatím jde formálně o koncept, ale v podstatě shodná produkční verze je na cestě.

Foto: Seat

Seat Tarraco FR PHEV

Článek

Příští rok dostane Tarraco dvě podstatné novinky, které Španělé dohromady ukazují na předprodukčním konceptu.

První novota se váže k výbavovému stupni FR. Ten je u Seatu už tradiční, znamená Formula Racing. Přestože opravdu dynamické úpravy jsou vyčleněny dnes už samostatné značce Cupra, jde spíše o jakýsi paket. Nejinak tomu je v případě Tarraca, který coby FR dostal širší podběhy kol, broušené dvacetipalcové disky nebo černou masku.

Foto: Seat

Tarraco FR bude na první pohled působit dynamičtěji.

Druhým prvkem k prezentaci, který zatím chybí bratrské Škodě Kodiaq, je nový plug-in hybridní systém pohonu. Soustava, která zahrnuje zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW, elektromotor s výkonem 85 kW a sadu lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh, poskytuje řidiči výběr několika různých jízdních režimů. Tarraco PHEV umožňuje jízdu s výhradně elektrickým pohonem. V tomto režimu lze ujet více než 50 km.

Foto: Seat

Samozřejmostí jsou větší disky kol.

Foto: Seat

Odlišný je sportovní volant.

Při požadavku vyššího výkonu spolupracuje spalovací motor s elektromotorem. Nejvyšší výkon hybridní soustavy je 180 kW (245 k), maximální točivý moment je 400 Nm.

Hybridní Tarraco díky tomu dosahuje nejvyšší rychlosti 217 km/h a z klidu dokáže pokořit hranici 100 km/h za 7,4 sekundy. Emise CO2 jsou nižší než 50 g/km podle náročnější zkušební metodiky WLTP.

Poprvé bude předprodukční vůz k vidění na zářiovém autosalonu ve Frankfurtu.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám