Hlavní obsah

Proč bude mít Mercedes třídy C jen čtyřválce? Emise nejsou jediným důvodem

Mercedes zvažoval použití řadového šestiválce pro novou třídu C, ale jeho výhody nejsou dost velké na to, aby vyvážily zápory, nechal se slyšet šéfinženýr. U koncepce s pohonem zadní nápravy to ale je přesně naopak.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz dosud ukázal jen tuto upoutávku na novou třídu C.

Článek

Německá automobilka Mercedes-Benz nedávno nepříjemně překvapila své fanoušky ústy inženýra Christiana Früha prohlášením, že nová třída C dostane výhradně čtyřválcové motory, a to včetně vrcholné varianty AMG. Místo slepého obviňování emisních pravidel EU si však poslechněme Frühovo vysvětlení – je šéfinženýrem tohoto modelu.

Zmizení vidlicového osmiválce z vrcholné verze jde s největší pravděpodobností na vrub emisím, ovšem řadový šestiválec ve voze nebude z jiného důvodu, který Früh pro německý magazín Automobilwoche osvětlil – jde o jeho velikost a hmotnost.

Nejsilnější Mercedes třídy C dostane místo osmiválce hybridní čtyřválec

AutoMoto

Jednak by jeho vyšší hmotnost znamenala větší zatížení přední nápravy, a jednak, aby se pod kapotu vešel, příď by musela být o 50 mm delší, což samozřejmě přidává další hmotnost. Benefity po stránce výkonu podle inženýra nejsou dost velké na to, aby takové zásahy ospravedlnily.

A také je podle jeho názoru vývojáři dokázali plně nahradit elektrifikací. „Po stránce výkonnosti jsme víc než nahradili rozdíl mezi čtyřválcem a šestiválcem skrze plug-in hybridy. Kromě o trochu hladšího chodu mají i mnohem vyšší efektivitu,” říká Früh.

Tím hladším chodem si nejsme jisti, neboť v drtivé většině případů je to právě řadový šestiválec, jehož chod je oproti jakémukoliv čtyřválci nesrovnatelně jemnější, ale dokud se s novým „céčkem” nesvezeme, nebudeme vynášet soudy.

Foto: Mercedes-Benz

Dosavadní Mercedes-Benz třídy C (na snímku) má v nabídce šestiválec, byť vidlicový.

Třída C však, jak Früh odhalil už v minulosti, zůstane autem s klasickou koncepcí motoru vpředu a pohonu zadních kol. Benefity platformy s motorem napříč před přední nápravou a pohonem předních kol ve výrobních nákladech a ušetřeném místu v kabině nejsou dost velké na to, aby vyvážily výhody klasické koncepce po stránce jízdního projevu.

Těmi jsou podle Früha „lepší trakce, řízení zcela prosté vlivu pohonu a prémiové šasi s odpovídajícím způsobem propracovanou zadní nápravou. Výsledkem je komfortní, stabilní a dobře ovladatelné auto, které je jasně nadřazeno předokolce”.

A co ryze elektrická třída C? Někdy bude, ale ne v dohledné době. Platforma, na níž vůz stojí, není na elektrický pohon dost dobře stavěná, třebaže technicky by to asi šlo. Platforma EVA, na níž bude stát model EQS, je zase pro třídu C příliš drahá.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám