Hlavní obsah

Příští BMW M5 má být plug-in hybridem o výkonu 760 koní

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Příští generace řady 5 má nabízet spalovací motory, plug-in hybridní verze i bateriové elektromobily na inovované verzi platformy CLAR. Model M5 má být plug-in hybridem, ovšem vrchol nabídky by mohl být ryze elektrický. Píše to na základě zákulisních informací britský web Autocar.

Foto: BMW

BMW M5 gen. F90 ve verzi Competition (Ilustrační foto)

Článek

Současná generace BMW řady 5 má skončit v průběhu roku 2023 po sedmi letech na trhu, píše Autocar s tím, že její nástupce bude odlišný. Má totiž následovat ve šlépějích řady 4 a X3 v tom, že nabídne spalovací, hybridní i ryze elektrické varianty.

Ta poslední zmiňovaná ovšem nemá nahradit vrcholovou verzi M5, jak by jeden očekával. Ta má útočit přímo na některé chystané mercedesy-AMG s označením 63 tím, že bude plug-in hybridem. Britové citují Klause Fröhlicha, šéfa vývoje BMW, který řekl, že do roku 2025 nebudou žádná plně elektrická „emka”, ale plug-in hybridy ano.

Je ovšem nutno podotknout, že když má nová „pětka” v civilní verzi přijít někdy v roce 2023, čekat na M5 dva roky by nebylo nic nenormálního. A o tom, že BMW pracuje na vysokovýkonném elektromobilu, víme už nejméně dva roky, kdy odhalilo koncept s názvem „Power BEV”. Byla to tehdejší třída 5 G30 s elektrickým pohonným ústrojím, které dávalo 721 koní a 1150 N.m.

M5 není nejsilnější. BMW má v rukávu řadu 5 s 1150 newtonmetry

AutoMoto

Zpět ale k vizi plug-in hybridní budoucnosti pro M5. Britové spekulují o tom, že by takový vůz mohl sdílet pohonné ústrojí s údajným chystaným SUV X8 M, což by mohlo znamenat přeplňovaný osmiválec S63 se zhruba dvousetkoňovou elektrickou dopomocí. Kombinovaný výkon by tak mohl být okolo 760 koní.

Takové uspořádání by přitom stále nechávalo prostor pro to, aby skutečný vrchol nabídky řady 5 byl elektrický – ve formě auta nazvaného na způsob i5 M. Platforma CLAR, na níž stojí současná „pětka” a bude ji využívat i ta budoucí, totiž umožňuje na zadní nápravu nainstalovat dva elektromotory a na přední jeden s celkovým kombinovaným výkonem 810 koní.

Foto: BMW

BMW M5 CS, v současnosti nejsilnější varianta M5, má 635 koní.

S takovým výkonem by mohlo BMW směle konkurovat nejvýkonnějším teslám i Porsche Taycan. Jestli ho nabídne, je ovšem ve hvězdách.

Civilnější varianty nové „pětky” se mají držet spalovacích čtyř a šestiválců; jestli zůstane naživu i verze M550i, je otázkou. Elektrická verze, pravděpodobně nazvaná i5, nejspíš nabídne podobné úrovně výkonu, jako již představená i4, tedy pohon zadních či všech kol, výkon od 340 do 543 koní a dojezd až 560 km na jedno nabití.

Reklama

Související články

BMW iX3 má po faceliftu

Bavorské motorové závody zmodernizovaly elektrické SUV střední třídy iX3. Jde především o vizuální změny.

Výběr článků

Načítám