Hlavní obsah

Potvrzeno. Volkswagen Phaeton má namále

Volkswagen oficiálně potvrdil omezení, která jsou důsledkem úspor vyplývajících z kauzy „Dieselgate“. Volkswagen Phaeton bude opožděn a bůh ví, jestli ho nezruší úplně.

Potvrzeno. Volkswagen Phaeton má namále

Ze 13 na 12 miliard eur klesnou investice v roce 2016 ve Volkswagenu. Jedna ušetřená miliarda půjde na pokrytí ztrát z kauzy Dieselgate, tedy prokázaného a přiznaného podvádění s emisemi u vozů tohoto koncernu. Jedna miliarda eur (asi 27 miliard korun) bude postupně okrájena z několika projektů.

Především to bude zastavení výstavby nové továrny v Mexiku a odsunutí představení nového modelu Volkswagen Phaeton. Také se utlumí příprava nového centra designu ve Wolfsburgu. K dalším úsporám dojde tak, že nebudou některé okrajové modely, jako je Škoda Roomster či se omezí modely SUV od Seatu.

750 000 Kč ztráty na každém autě

V současné době se Vokswagen Phaeton prodává neuvěřitelně bídně. Však také má svá léta a konkurence je daleko za horizontem. Volkswagen na jednom autě, které se vyrábí v jeho samostatné prosklené továrně v Drážďanech, kde pracuje 800 lidí, prý tratí skoro tři čtvrtě miliónu korun. Aby model alespoň neprodělával, musela by se jeho produkce (v roce 2014 se jich prodalo 4000 kusů) více než zčtyřnásobit a pro výdělečnost se přehoupnout někam na šestinásobek.

Je tedy jasné, že Phaeton vzbuzuje u manažerů VW trochu hrůzu. Už Bugatti je ohromně ztrátový podnik, ale tam se dá pochopit, že to je extrémní výkladní skříň koncernu. Ale Volkswagen si nic takového dovolit nemůže. Příprava nové generace, která má být elektromobilem se tak odsouvá. Vždyť současné elektromobily jsou taktéž vysoce ztrátový podnik.

I když představitelé firmy stále mluví o tom, že továrna v Drážďanech nepadne, s odsunem nové generace to má silně nahnuté. Rok 2016 tedy ještě přežije, ale pokud budou náklady na Dieselgate nadále vysoké, rok 2017 může být pro továrnu poslední.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků