Hlavní obsah

Pět skvělých aut, která v roce 2020 zmizela z trhu bez náhrady

Novinky, Milan Lažanský

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Následujících pět automobilových modelů si v příštím roce již nekoupíte. Během roku 2020 „zemřely”. Ať už jde o velkou limuzínu, malý sporťák či kompaktní off-road, do portfolia se automobilkám z mnoha důvodů už nehodí.

Foto: Subaru

Subaru BRZ

Článek

Každý rok přicházejí nové generace automobilů, které střídají ty dosluhující. Ovšem když daný model skončí bez nástupce, často to bývá konec jedné éry. Uplynulý rok je takových příkladů plný.

Na rozdíl od většiny odvětví svou část viny ovšem nenesou koronavirová opatření. Svět automobilů, ten evropský zvlášť, je ovlivněn především emisními normami a dalšími restrikcemi, kvůli kterým se výrobcům nevyplatí vyrábět nejen emisně náročně, ale i obecně okrajové modely.

Bentley Mulsanne

Foto: Bentley

Bentley Mulsanne W.O. Edition

Bentley sice ve svém portfoliu má SUV Bentayga, které se prodává jako teplé housky na krámě, ale vlajkovou limuzínu nikoli. Tuto roli musel letos převzít menší model Flying Spur.

Nejstarší motor končí po 61 letech, dnešní doba mu nepřeje

AutoMoto

S modelem Mulsanne skončil svou pouť i nejdéle sériově vyráběný motor na světě. Osmiválec o zdvihovém objemu 6,75 litru se produkoval 61 let, samozřejmě s četnými modernizacemi.

BMW i8

Foto: Milan Lažanský, Novinky

BMW i8 Roadster - otevřená varianta doprovodila kupé v posledních letech výroby.

Duben roku 2020 přinesl i rozloučení s BMW i8. Autem nenáviděným i milovaným. Placatý hybrid s tříválcem v roce 2014 překvapil svět sportovních aut, dnes jej ale pravděpodobně pochopíte mnohem snáz než tehdy.

Test BMW i8 Roadster: Bezhlavý návštěvník z budoucnosti

Testy

„BMW i je sub-značka BMW, pro kterou neexistuje žádná normální nástupnická logika. BMW i přináší inovace do sériové výroby, které se poté rozšiřují v mateřské značce. Příklady jsou elektrický pohon, karbon, tisk 3D dílů a tak dále. BMW i8 nebude mít přímého nástupce, ale to nikdy ani nebylo účelem tohoto vozidla,“ sdělil pro Novinky již v lednu mluvčí českého zastoupení značky.

Mercedes-Benz třídy X

Foto: Marek Bednář, Novinky

Mercedes-Benz X 350d

Téměř tři roky. Tak krátce vydržel na trhu luxusní pick-up Mercedes třídy X, jehož produkci ukončila německá automobilka na konci letošního května. Auto nebylo dlouhodobě výnosné.

S Mercedesem třídy X na Sahaře aneb Když se terén mění několikrát za den

AutoMoto

Automobil stojící na základě Nissanu Navara se vyráběl v továrně Nissanu u španělské Barcelony. Za koncem modelu je pravděpodobně sebevědomá cena pro klíčové trhy pick-upů. Automobilce tak nevyšla ani sázka na šestiválcový motor a vlastní stálý pohon všech kol 4Matic, který se během výroby objevil v nabídce ve verzi X 350d.

Subaru BRZ

Foto: Petr Horník, Právo

Subaru BRZ

Japonské lehkonohé kupé sice letos dostalo nástupce, druhá generace se však do Evropy nechystá. Řidičské duo Toyota GT86 a Subaru BRZ se tak se starým kontinentem rozloučilo, Subaru vydrželo až do letoška. I díky finální edici, kterou české zastoupení nakoupilo na sklad.

Test Subaru BRZ: Sbohem, budeš nám chybět

AutoMoto

Tyto vozy byly dnes vzácným příkladem toho, že k radosti z řízení stačí relativně slabší, ale atmosféricky plněný motor. Pokud pohání zadní nápravu skrze manuální převodovku. Doplňte to přesným řízením a ochotou k přetáčivosti díky úzkým pneumatikám, a o zábavu je postaráno. Nebo spíše bylo...

Suzuki Jimny v osobní verzi

Foto: Suzuki

Suzuki Jimny v terénu na Mostecku

Poslední účastník do našeho výběru patří tak nějak napůl. Malý off-road nadchnul nejen nás, motoristické novináře, ale i zákazníky, kterým podobný vůz na trhu chyběl. Jenže do emisního kalendáře Suzuki nepasoval. Nejprve ho tak pro český trh nebylo dost, poté se přestal nabízet úplně.

Suzuki vyzrálo na evropské emisní limity, Jimny se vrací jako užitkový vůz

AutoMoto

Náhradou má být v příštím roce užitková verze, která podléhá méně přísným emisním požadavkům. Vůz tak přijde o zadní lavici k sezení a stane se z něj malá dodávka. I když především na papíře.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám