Hlavní obsah

Paříž zaplaví vodíkové Toyoty Mirai, nahradí 600 dieselů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Stovky nových Toyot Mirai mají ještě letos nahradit stejný počet vznětových taxíků v Paříži. Je to začátek snahy nahradit deset tisíc konvenčních vozidel taxislužby vodíkovými, a to do roku 2024. Neobejde se to však bez peněz daňových poplatníků.

Foto: Toyota

Toyota Mirai druhé generace

Článek

Kompletní vozový park pařížské taxislužby Slota se změní z dieselového na vodíkový, tedy bez škodlivých emisí. Firmu koupila společnost HysetCo, která už v Paříži vodíkové taxíky provozuje pod značkou Hype.

O změně informuje japonská Toyota tiskovou zprávou, protože právě ona vodíková auta dodá – budou to sedany Mirai. Celkem šest stovek aut má být pořízeno za 80 milionů eur (2,05 miliardy korun), které firma získala od investorů.

Foto: Toyota

Toyota Mirai druhé generace

HysetCo zároveň v Paříži a okolí rozšíří i síť vodíkových čerpacích stanic. To se už neobejde bez peněz daňových poplatníků, bez ohledu na to, který z občanů bude vodíkovými taxíky jezdit – čerpací stanice budou financované z fondů vládní Agentury pro ekologickou transformaci evropské organizace Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking a samosprávných orgánů regionu Ile-de-France.

Šest set nových taxíků je sice násobně více, než v této oblasti jezdí nyní, v globálním měřítku je to však jen kapkou v moři – všech taxíků tu jezdí zhruba 50 tisíc. HysetCo však chce do konce roku 2024 vyměnit celkem pětinu těchto aut – místo konvenčních spalovacích aut to mají být právě Toyoty Mirai. Souvisí to s přípravou Paříže na roli hostitele olympijských her, které se tam mají konat právě v roce 2024.

Pohled do budoucnosti, řídili jsme vodíkovou Toyotu Mirai

Testy

Toyota Mirai jezdí na elektřinu, ovšem nemá ji uloženu v baterii jako většina ostatních elektromobilů. K její výrobě využívá vodíkových palivových článků, takže místo dobíjení baterií tankuje vodík. To trvá zhruba stejně dlouho jako doplnění benzínu či nafty, podle Toyoty jsou provozní náklady na vodíkové auto srovnatelné s provozními náklady konvenčního auta.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám