Hlavní obsah

Nový koncept Audi se umí sám prodloužit, když potřebujete více místa

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Značka se čtyřmi kruhy ve znaku novou studií ukazuje, jak si představuje budoucnost velkých cestovních kupé.

Koncept Audi skypsphereVideo: Audi

 
Článek

Budoucnost kategorie GT je podle Audi v kombinaci autonomního a klasického řízení. Těmto dvěma způsobům jízdy se koncept skysphere přizpůsobuje zcela maximálně.

V režimu autonomním má vůz dokonce o 250 mm prodloužený rozvor náprav. Pokud se řidič rozhodne převzít otěže, vůz se pomocí posuvných segmentů karoserie zmenší na 4,94 metru, stejně jako se před šoférem objeví volant a pedály. Právě řízení je kvůli tomu vedené takzvaně „po drátě”, tedy bez mechanické vazby ke kolům.

Test Audi RS e-tron GT: Budoucnost je tu

Testy

Exteriér pokračuje v designovém jazyku značky, nízké kupé zaujme světelným podpisem. Na přídi i zádi se objevují malé LED segmenty. Interiéru dominuje obrovský displej s šířkou 1415 mm a výškou 180 mm, který má posádku zabavit během autonomní jízdy.

Vůz je samozřejmě elektromobilem, vždyť Audi údajně plánuje premiéru posledního modelu se spalovacím motorem už za pět let. Elektromotor o výkonu 465 kW a točivém momentu 750 Nm pohání zadní kola.

Poslední Audi se spalovacím motorem se má představit už za pět let

AutoMoto

Zrychlení z nuly na 100 km/h zabere jen čtyři sekundy, i přes hmotnost 1,8 tuny. Kapacita baterií více než 80 kWh má stačit k dojezdu přes 500 km na jedno nabití.

To vše jsou ale samozřejmě jen čísla, sériového provedení se tento koncept v dohledné době nedočká. Je však pravděpodobné, že ovlivní budoucí modely značky. Výstavní premiéru si odbude 13. srpna na kalifornské výstavě Monterey Car Week.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám