Hlavní obsah

Nový koncept Audi se umí sám prodloužit, když potřebujete více místa

Značka se čtyřmi kruhy ve znaku novou studií ukazuje, jak si představuje budoucnost velkých cestovních kupé.

Koncept Audi skypsphereVideo: Audi

 
Článek

Budoucnost kategorie GT je podle Audi v kombinaci autonomního a klasického řízení. Těmto dvěma způsobům jízdy se koncept skysphere přizpůsobuje zcela maximálně.

V režimu autonomním má vůz dokonce o 250 mm prodloužený rozvor náprav. Pokud se řidič rozhodne převzít otěže, vůz se pomocí posuvných segmentů karoserie zmenší na 4,94 metru, stejně jako se před šoférem objeví volant a pedály. Právě řízení je kvůli tomu vedené takzvaně „po drátě”, tedy bez mechanické vazby ke kolům.

Test Audi RS e-tron GT: Budoucnost je tu

Testy

Exteriér pokračuje v designovém jazyku značky, nízké kupé zaujme světelným podpisem. Na přídi i zádi se objevují malé LED segmenty. Interiéru dominuje obrovský displej s šířkou 1415 mm a výškou 180 mm, který má posádku zabavit během autonomní jízdy.

Vůz je samozřejmě elektromobilem, vždyť Audi údajně plánuje premiéru posledního modelu se spalovacím motorem už za pět let. Elektromotor o výkonu 465 kW a točivém momentu 750 Nm pohání zadní kola.

Poslední Audi se spalovacím motorem se má představit už za pět let

AutoMoto

Zrychlení z nuly na 100 km/h zabere jen čtyři sekundy, i přes hmotnost 1,8 tuny. Kapacita baterií více než 80 kWh má stačit k dojezdu přes 500 km na jedno nabití.

To vše jsou ale samozřejmě jen čísla, sériového provedení se tento koncept v dohledné době nedočká. Je však pravděpodobné, že ovlivní budoucí modely značky. Výstavní premiéru si odbude 13. srpna na kalifornské výstavě Monterey Car Week.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám