Hlavní obsah
Lexus LF-30 Foto: Lexus

Lexus má elektrické ambice, odhaluje tokijský koncept LF-30

Lexus chce být luxusní. Tedy, to on už je - ale ambice na luxusu má ještě výrazně přidat. Chce být i moderní značkou, ne takovou, která trčí někde v historii. Chce se posunout designem i technikou. Třeba i přesunem k elektrickému pohonu - a právě to ukazuje koncept LF-30.

Lexus LF-30 Foto: Lexus
Lexus má elektrické ambice, odhaluje tokijský koncept LF-30

Na tokijském autosalonu představený koncept Lexus LF-30 je čtyřsedadlový a velmi, velmi futuristický - má třeba jen jeden pár dveří, které jsou ale tak dlouhé, že skrz ně nastoupí pasažéři na přední i zadní sedačky. Takže se jako celek asi do sériové výroby nedostane, ale mohl by být nositelem prakticky všeho pro budoucnost značky od designu až po techniku.

Pětimetrový automobil se zbavil ohromné masky chladiče současných Lexusů. Důvod je jasný – elektromobil potřebuje chlazení trochu jinak než auto se spalovacím motorem. Chlazení potřebují elektromotory, v každém kole je jeden, trochu i brzdy a hlavně baterie. Takže velké otvory se přestěhovaly do stran.

Ten zadní výstupek je ale hodně zvláštní

Foto: Lexus

Jinak je klínovité auto hladké a aerodynamicky ideální. Jen se podívejte na záď, kufr je vystrčen vzad do tvaru špičky kapky. Tady bude vzduch obtékat perfektně. Je to ale velmi netradiční řešení, stejně jako zmíněné křídlové dveře.

Čtyřmístný interiér vytváří jakési soukromí pro každého z cestujících. Samozřejmě že nejvíc je to cítit vepředu, kde sedadlo řidiče a spolujezdce jsou od sebe odděleny docela vysokou linkou středového tunelu. Tento prvek ovšem není funkční nijak jinak ve smyslu současných aut - nejsou na něm žádná tlačítka.

Vše se ovládá dotykově na prohnutém digitálním displeji za kniplem - jinak se oříznutý volant snad ani označit nedá - nebo ještě lépe gesty. Zajímavostí je i prosklená střecha, která dokonce dokáže zobrazovat informace o cestě a hudbě, navíc dotykem na ní se dá všechno ovládat i ze zadních sedadel.

Chtěli byste vzadu ovládat navigaci či audiosystém na střeše?

Foto: Lexus

Akumulátory v útrobách mají kapacitu 110 kWh a při plném nabití mají vystačit na dojezd 500 km. Jak stojí i výše, v každém kole je samostatný elektromotor a všechny dohromady dají výkon 400 kW (536 koní) a točivý moment 700 N.m, což ve výsledku dá zrychlení na stovku za 3,8 sekundy a maximální rychlost 200 km/h. Dobíjecí výkon může být až 150 kW.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Lexus na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků