Hlavní obsah

Kia představila koncept SUV EV9, vypadá jako nová vlajková loď

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Concept EV9 je předzvěstí produkčního EV9, velkého elektrického SUV značky Kia, které má přijít na trh v roce 2023. Ve vrcholné variantě má i přes délku 5 metrů zrychlit na stovku zhruba za 5 sekund.

Foto: Kia

Kia Concept EV9

Článek

Nedávno zveřejněná upoutávka na Concept EV9, který má předpovídat nové velké SUV značky Kia, má reálné obrysy - vůz se představil na právě probíhajícím losangeleském autosalonu. Je předzvěstí elektrické vlajkové lodi, která by měla přijít na trh v roce 2023.

Foto: Kia

Kia Concept EV9

Ostře řezaná příď v podstatě bez světlometů či nesmírně futuristická kola dávají tušit, že v rámci přerodu do produkční verze se toho tady bude měnit nemálo. V interiéru to, odhadujeme, bude podobné - očekáváme především, že se ovládací prvky přesunou z věnce volantu na nějaké praktičtější místo. Nyní jsou v podobě dotykových „tlačítek“ umístěny přesně tam, kde člověk volant drží.

Foto: Kia

Ovládací prvky na volantu jsou fajn, ale ne ve věnci přesně v místech, kde ho bude řidič držet.

Protáhlý displej, „plovoucí“ palubní deska i hromada ambientního osvětlení jsou věci, které se do sériové výroby klidně dostat můžou. Stejně jako tvar volantu včetně středu, vejde-li se do něj airbag. Nevidíme ani displeje, které by fungovaly jako zpětná zrcátka, mají-li ta malá „tykadla“ vně vozu být kamerami místo zrcátek, takže i v této oblasti se dají čekat změny.

A samozřejmě, s největší pravděpodobností se změní i věci jako absence B-sloupku, protisměrně otvírané zadní dveře nebo neuvěřitelně tenká podlaha. To poslední proto, že je potřeba někam uložit baterii.

Foto: Kia

Takhle tenká podlaha se do sériové výroby zcela jistě nedostane, pokud má elektro-SUV EV9 mít i nějakou baterii.

Co se ale příliš měnit nemusí, jsou rozměry a technika. 4,9 m dlouhý, téměř 2,1 m široký a 1,8 m vysoký koncept stojí na platformě E-GMP, která už jezdí v Kie EV6 a Hyundai Ioniq. Největší baterie v útrobách by tedy měla mít kapacitu 77,4 kWh a měla by být schopna se nabít z 10 na 80 % během zhruba 20 minut, najdete-li dostatečně výkonnou nabíječku. Vůz si umí poradit s až 350 kW nabíjecího výkonu.

Concept EV9 - vůz se jmenuje konkrétně takto - má dva elektromotory pro pohon všech kol a na stovku zrychlí za zhruba 5 sekund. Dojezd na plné nabití by měl být až 483 km. O dojezdu zatím nejsou zprávy, stejně jako o výkonu, ale můžeme se domnívat, že maximum bude stejné jako u EV6, tedy 585 koní.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám