Hlavní obsah
Tata Nano (2013) – nejlevnější automobil světa. Foto: Tata

Indickou dopravu má elektrifikovat Tata

Indie má jedno z nejšpinavějších ovzduší na planetě. Tlaky na ekologické změny tu ale nejsou tak velké jako třeba v Evropě. Včetně sektoru dopravy a infrastruktury s ní spojené. Například do elektromobilů se tak nehrnou ani samy indické automobilky. Až na jednu – Tata.

Tata Nano (2013) – nejlevnější automobil světa. Foto: Tata
Indickou dopravu má elektrifikovat Tata

Na začátku roku 2020 má Tata představit elektromobil, který by se měl stát pilířem nabídky ekologických aut Indie. Pravděpodobně nepůjde o žádný luxusní vůz, ale zároveň bude mít daleko k nejlevnějšímu autu světa, které dělala také Tata.

Nový elektromobil má tak odpovědět na poptávku indické vlády, která v rámci boje za ekologii vyzvala výrobce k větší snaze o nasazování elektromobilů a k prosazení téhle cesty na ně snížila daně.

Sama vláda má tohle prohlášení podle opozice spíš jako reklamní tah. Skutečný boj prý nechává asi na někdy jindy. Odborníci i zmíněná opozice totiž poukazují na to, že pro elektromobily je zapotřebí dobíjecí infrastruktura, na kterou ovšem vláda zapomněla.

Tata je zatím tajemná ohledně svého modelu. Ale je možné, že to nebude všechno. Podle Guentera Butscheka, generálního ředitele Tata Motors, nyní firma pracuje na několika produktech, které usnadní nástup elektrických vozidel. To by mohlo znamenat i třeba nějaký druh dobíjecí stanice a podobná opatření.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků